مواضع نظامی انگلیس در قطب شمال تقویت می گردد

به گزارش بلاگ پو، وزیر دفاع انگلیس از افزایش تحرک نظامی کشورش در قطب شمال به ویژه بکارگیری هواپیماهای تجسسی پوسایدن - 8 جهت مقابله با زیردریایی های روسیه اطلاع داد.

مواضع نظامی انگلیس در قطب شمال تقویت می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر دفاع انگلیس با اشاره به تحرک نظامی فزاینده روسیه در قطب شمال، از تقویت بنیه نظامی این کشور در این منطقه اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک گاوین ولیامسن وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه حین بازدید از پایگاه جدید تفنگداران نظامی این کشور در شمال نروژ گفت: خواه مهارت های ما در دمای زیر صفر افزایش یابد یا از متحدان دیرینه خود مانند نروژ مواردی فرا گیریم و یا با هواپیماهای پوسایدن -پی 8 خود تهدید های زیردریایی های روسیه را رصد کنیم، در هر حال برابر چالش های جدید هوشیار خواهیم ایستاد.

وزیر دفاع انگلیس همچنین از استقرار بیش از 1000 تفنگدار این کشور در امسال در نروژ جهت یک دوره 10 ساله آموزشی و بر اساس توافق فی مابین با نروژ اطلاع داد. همچنین قرار است هفت هواپیمای تجسسی پوسایدن -پی 8 انگلیس در سال 2020 در پایگاه هوایی لوسی ماوث در اسکاتلند مستقر شده و ماموریت های تجسسی در قطب شمال انجام دهند.

به نوشته اسپوتنیک، ویلیامسن بارها نسبت به افزایش حضور نظامی ارتش روسیه در قطب شمال و کوشش برای نظامی کردن منطقه از سوی مسکو ابراز نگرانی نموده است ویلیامسن اواخر سپتامبر (شهریور) 2018 راهبرد جدید دفاع قطب شمال انگلیس را با اشاره به تهدید های روزافزون روسیه و کوشش این کشور برای نظامی کردن منطقه منتشر کرد.

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز شنبه در نشست امنیتی مونیخ گفت: متوجه افزایش فعالیت اعضای ناتو هستیم. ما با نروژی ها رایزنی کردیم و می خواهیم بدانیم که ناتو در قطب شمال چه ماموریتی خواهد داشت.

روسیه بارها گفته است که قطب شمال را منطقه ای برای انجام گفت وگوهای سازنده و برابر و ایجاد منطقه عاری از تنش به نفع منافع همه کشورها برمی شمارد.

انتهای پیغام/م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4725

به "مواضع نظامی انگلیس در قطب شمال تقویت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواضع نظامی انگلیس در قطب شمال تقویت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید