سینمای پس از انقلاب در ترسیم واقعیت های جامعه موفق نبود

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، محمد جوروند شامگاه شنبه در آئین گرامیداشت روز ملی سینما در سینما اکسین اهواز با اشاره به افول سینما به دلیل تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه اظهار کرد: هیچ ایرانی وجود ندارد که در پس زمینه ذهنی خود در کودکی و نوجوانی خاطرات غنی، دوست داشتنی و شگفت انگیز از سینما نداشته باشد.

سینمای پس از انقلاب در ترسیم واقعیت های جامعه موفق نبود

وی با اشاره به گفته یکی از بزرگان سینما مبنی بر تفاوت میان سینمای پیش از انقلاب و پس از انقلاب اضافه نمود: یکی از تفاوت هایی که در سینمای قبل و بعد از انقلاب ایجاد شد که در سینمای قبل از انقلاب اگرچه الگوی واقعی در جامعه خیلی کم بود اما آدم های کوچک، الگوهای بزرگ و حتی اسطوره ها را در دل خود پرورش می دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان توضیح داد: پس از انقلاب با وجود حضور آدم های بسیار بزرگ در جامعه، سینمای ایران نتوانست همپای انسان های واقعی در جامعه اسطوره بسازد و الگویی را برای جامعه، جوانان و نوجوانان به وجود آورد.

جوروند یادآور شد: با بسیاری از بازیگران قبل از انقلاب همذات پنداری می کردیم اما چه اتفاقی افتاده که با وجود شخصیت های بسیار بزرگ در جامعه پس از انقلاب و عجین شدن سینما با مفاهیم دینی و ارزشی متأسفانه سینمای ما نتوانست از آنها الگوبرداری کند.

وی اضافه نمود: سینماگران و فیلمنامه نویسان ما حتما باید همراه مردم باشند و این نقیصه را جدی بگیرند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، وجود برخی مسائل باعث گردیده تا فضای کار برای سینماگران باز نباشد و موانعی برای آنها ایجاد گردد.

جوروند با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در اهواز همزمان با اصفهان و وجود سانس های شبانه سینما در اهواز به دلیل استقبال مردم، گفت: علاقمندی مردم خوزستان به سینما ریشه تاریخی دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1409

به "سینمای پس از انقلاب در ترسیم واقعیت های جامعه موفق نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینمای پس از انقلاب در ترسیم واقعیت های جامعه موفق نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید