رکود در صنعت فرش هریس نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه و تحریم هاست

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، بیت الله عبدالهی صبح امروز جمعه در نشست مشترک مسئولان شهرستان هریس با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مسائل قالی بافان هریسی گفت: فرش هریس زبان زد خاص و عام است و می توان اینگونه گفت که فرش هریس آذربایجان شرقی را به قطب فرش نفیس کشور و حتی جهان معروف نموده اما متاسفانه به دلیل مسائلی که از ناحیه تحریم ها به وجود آمده خللی در صادرات فرش هریس وجود دارد.

رکود در صنعت فرش هریس نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه و تحریم هاست

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، کم آبی در بخش های کشاورزی و شرب را از جمله مهم ترین مسائل شهرستان هریس عنوان نمود و اضافه کرد: زمانی بود هریسی ها از نظر منابع آبی مسئله ای نداشتند اما اکنون بحران کم آبی شرایطی را به وجود آورده که می گردد گفت بخش کشاورزی هریس در حال نابودی است.

وی از تعطیلی شعبه بانک توسعه تعاون شهرستان هریس انتقاد کرد، گفت: قبلاً بانک توسعه تعاون در هریس شعبه ای داشت که متاسفانه به بهانه این که توجیه ندارد تعطیل نموده اند و بنده در راستای پیگیری با مدیرعامل بانک توسعه تعاون دیداری داشتم و به وی گفتم در بسیاری از مناطق داشتن شعبه بانک توسعه تعاون توجیه ندارد اما دایر نموده اید آیا انصاف است که مردم هریس برای انجام امور 70 کیلومتر را طی نمایند.

کارآفرینان از لحاظ نقدینگی مسائل زیادی دارند

عبدالهی با تاکید بر اینکه با کمال تاسف بانک ها به خاطر آن که دنبال سود بیشتری هستند از پرداخت تسهیلات به کارآفرینان و سرمایه گذاری امتناع می نمایند، گفت: کارآفرینان از لحاظ نقدینگی مسائل زیادی دارند اگر دولت در شرایط فعلی از کارآفرینان حمایت نکند در معرض تعطیلی و ورشکستگی قرار می گیرند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس توضیح داد: در کشور قوانین برای تمامی مناطق و استان ها و شهرستان ها یکسان است اما در مناطق ما قوانین سفت و سخت اجرا می گردد که به نظر می رسد یکی از دلایل عقب ماندگی شهرستان ها اجرای سفت و سخت قوانین باشد.

وی بابیان اینکه تامین معیشت و نیازهای قالی بافان هریسی می تواند در رونق صنعت فرش آذربایجان شرقی تاثیرات مثبتی داشته باشد گفت: همانطوری که برخی از مسئولان کشوری و استانی به دنبال حمایت از صنایع بزرگ هستند باید از صنایع کوچک و مشاغل خانگی نیز حمایت نمایند.

عبدالهی یادآور شد: متاسفانه آنطور که باید و شاید ممکن نشده تا در هریس تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت گردد و همین امر باعث شد تا این شهرستان از لحاظ رتبه بندی بین شهرستان ها صندلی مناسبی نداشته باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3429

به "رکود در صنعت فرش هریس نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه و تحریم هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکود در صنعت فرش هریس نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه و تحریم هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید