گفت وگوی تلفنی ترامپ و سیسی با موضوع بحران لیبی

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهوری مصر در گفت وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود با وی درباره بحران لیبی و چند پرونده منطقه ای دیگر رایزنی کرد.

گفت وگوی تلفنی ترامپ و سیسی با موضوع بحران لیبی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در سخنانی اعلام نمود که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور شامگاه پنجشنبه در تماسی تلفنی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود با وی درباره چند پرونده منطقه ای و به ویژه اوضاع لیبی گفت وگو کرد.

سیسی در تماس با ترامپ بر موضع حمایتی کشورش از تمامیت ارضی، ثبات و امنیت لیبی و همچنین یاری مصر به کوششهای نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به ریاست خلیفه حفتر برای مقابله با تروریسم تأکید کرد.

در مقابل ترامپ نیز بر اهمیت خروج از وضعیت کنونی لیبی و حل و فصل بحران این کشور تأکید کرد و گفت که این بحران یک تهدید برای امنیت کامل منطقه به شمار می رود.

طبق گفته بسام راضی، دو طرف درباره ضرورت افزایش کوشش های مشترک برای انتها دادن به بحران لیبی توافق کردند.

رؤسای جمهور آمریکا و مصر در ادامه درباره تحولات سودان نیز رایزنی کردند.

به همین دلیل، عبدالفتاح سیسی گفت که مصر از گزینه ها و اراده ملت برادر سودان حمایت می نماید و موضع قاهره در قبال احترام به حاکمیت سودان و عدم مداخله در امور داخلی آن ثابت است.

وی در ادامه بر ضرورت هماهنگی کوشش های بین المللی و منطقه ای برای یاری به سودان به منظور خارج شدن از بحران کنونی و حفظ ثبات و امنیت آن تأکید کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر در ادامه توضیح داد: دو طرف در این گفت وگوی تلفنی همچنین درباره موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه استراتژیک میان قاهره و واشنگتن بحث و گفتگو کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8637

به "گفت وگوی تلفنی ترامپ و سیسی با موضوع بحران لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی ترامپ و سیسی با موضوع بحران لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید