گزارش معاون اجرایی ارتش از امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش بلاگ پو، معاون اجرایی ارتش خاطر نشان کرد: تمام یگان های مستقر ارتش در سیستان و بلوچستان تا انتها کار امداد رسانی در مناطق سیل زده حضور خواهند داشت.

گزارش معاون اجرایی ارتش از امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

امیر سرتیپ محمد محمودی در گفت و گو با خبرنگاران به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط نیروهای چهارگانه ارتش در امداد رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: ارتش از لحظه شروع بارندگی شدید در استان سیستان و بلوچستان که منجر به جاری شدن سیل در بعضی از نقاط این استان شد، هم دوش با سایر ارگان های کشوری و لشکری با استفاده از یگان های مستقر خود از جمله منطقه سوم نبوت دریایی، پایگاه هوایی کنارک و همچنین یگان های نیروی زمینی وارد عمل شد.

وی اضافه کرد: به محض صدور دستورات لازم برای یاری ارتش به امدادرسانی به سیل زدگان، یگان های مستقر در استان سیستان و بلوچستان وارد مناطق سیل زده شدند؛ در این راستا نیروی دریایی با تشکیل تیم های غواصی اقدامات موثری در امدادرسانی و یاری به خودروها و مردمی که در آب گرفتار شدند، انجام داد. قایق ها و تیم غواصی اعزامی از منطقه دریایی نبوت تا به امروز توانسته اند تعدادی از خودروهای گرفتار در سیل و همچنین یک خانواده را نجات دهند. 150 نفر از تکاوران نیروی دریایی نیز با وسایل و تجهیزات خود در منطقه حضور دارندو در حال ارائه خدمات به حادثه دیدگان هستند.

معاون اجرایی ارتش خاطر نشان کرد: سه فروند بالگرد متعلق به نیروی دریایی و سه فروند بالگرد متعلق به هوانیوز جهت برقراری پل های ارتباطی با روستاهای گرفتار در آب ماموریت خود را شروع کردند. این بالگردها در زمینه انتقال مواد غذایی و کالاهای مورد احتیاج روستاها از راه هوا و همچنین جابجایی مجروحان احتمالی و مردم گرفتار در مناطق سیل زده اقدامات موثری انجام داده اند و این اقدامات همچنان ادامه خواهد داشت.

امیر محمودی اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش نیز طی روزهای گذشته اقدام به برقراری پل ارتباط هوایی از پایگاه هوایی مهرآباد تهران به منطقه کنارک نموده است؛ دو فروند بوئینگ 747 ترابری نیروی هوایی با هماهنگی با هلال احمر و ستاد بحران کشور مواد غذایی و وسایل خواب و همچنین سایر وسایل مورد احتیاج را از تهران به مناطق سیل زده منتقل کردند.

وی گفت: تجهیزات مهندسی، تیم های امداد و نجات، پزشکی و همچنین 21 دستگاه انواع خودروی امداد شامل اتوبوس، کامیون، کمپرسی، مینی بوس و وانت های سبک و همچنین خودروهای تاکتیکی جهت امدادرسانی به سیل زدگان به مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

امیر محمودی با اشاره به اعزام 6 فروند نفربر برای جابجایی مردم سیل زده و حمل بار به روستاهای آسیب دیده استان سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: تمام کارکنان تیپ های 188، 288 و 388 نیروی زمینی ، کارکنان منطقه سوم نیروی دریایی و کارکنان پایگاه هوایی کنارک تا خاتمه کار امدادرسانی در مناطق سیل زده حضور خواهند داشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19059

به "گزارش معاون اجرایی ارتش از امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش معاون اجرایی ارتش از امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید