کلید موفقیت دوچرخه سواری تکمیل مد ترکیبی اتصال به مترو است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، سید آرش حسینی میلانی، درخصوص دوچرخه سواری و امکان ایجاد و توسعه این مد حمل و نقلی در شهر تهران گفت: باید هر گونه داوری درخصوص شرایط شهر تهران برای ایجاد مد حمل و نقلی دوچرخه را منوط به مطالعات کرد و از پیش داوری درباره آن دوری گزید.

کلید موفقیت دوچرخه سواری تکمیل مد ترکیبی اتصال به مترو است

وی با بیان اینکه خوشبختانه معاونت حمل و نقل و ترافیک در دوره گذشته مطالعاتی را درباره دوچرخه انجام داده است، گفت: این مطالعات نشان می دهد بخش هایی از تهران از جمله محدوده بافت مرکزی شهر قابلیت ایجاد سیستم استفاده از دوچرخه اشتراکی را دارد.

این عضو شورای شهر تهران به تجربیات شهرهای دیگر دنیا در حوزه استفاده از دوچرخه در قالب شیوه های حمل و نقل شهری اشاره و توضیح داد: کلید موفقیت در دوچرخه محوری در تهران اتصال آن به مترو است. اگر این مد ترکیبی تکمیل گردد می توان انتظار داشت که بتواند به اهداف خود برسد.

حسینی میلانی به تجربه شهرهای مشابه تهران در زمینه ترویج دوچرخه سواری اشاره و ابراز داشت: حرکت دوچرخه در برخی محورهای شمالی و جنوبی تهران به دلیل وجود شیب مشکل است، ضمن اینکه مسیرهای ایمن چندانی هم برای دوچرخه در شهر تهران وجود ندارد.

وی با اشاره به تجربه دوچرخه سواری خود از منزل تا شورای شهر اعلام کرد: اگر بتوانیم طرح مد ترکیبی با حمل و نقل عمومی را پیاده سازی نموده و به مرحله اجرا درآوریم، آنگاه مردم خودشان به این شیوه تمایل نشان می دهند.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: هم اکنون در تهران افراد علاقه مندی در سنین مختلف دیده می شوند که از دوچرخه استفاده می نمایند. ضمن اینکه باید در نظر داشت که استفاده از دوچرخه در کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی و ارتقای سلامت افراد نقش مهمی را دارد. از طرفی باید استفاده از دوچرخه در بوستان ها را به عنوان محیط های امن ترویج کرد.

حسینی میلانی تاخیر در طرح تلفیقی دوچرخه در شهر تهران را مرتبط با شرایط مالی دانست و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زیرساخت های ایجاد گردیده در گذشته از بین رفته اند، یادآور شد: اتفاقاتی که در این حوزه اتفاق افتاده، مربوط به دوره قبلی است اما آنچه باید اکنون بر آن تاکید نمود، این است که اتصال مسیرهای دوچرخه به خطوط مترو عین صلاح و صواب است و منافع محیط زیستی و اجتماعی زیادی برای شهر دارد.

وی با اشاره به پارک های ترافیک نیز بیان کرد: در فعال سازی پارک های ترافیک نیز هیچ شکی وجود ندارد و هم اکنون شورا و شهرداری بر فعال کردن این پارک ها متمرکز گردیده اند؛ از طرف دیگر، هزینه هایی نیز در حوزه به کارگیری دوچرخه انجام گردیده است که خوب است مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار گیرد.

رئیس کمیته محیط زیست با اشاره به جمعیت دوچرخه سواران گفت: اینکه بخواهیم موضوعی در اولویت قرار گیرد باید به سطحی از تقاضای شهروندان برسد و وقتی تقاضا پایین باشد به طور طبیعی اولویت دهی به آن نیازمند گفتگوهای فراوان است.

وی با بیان اینکه امروز شهر تهران خودرومحور طراحی گردیده و علاقه مندان به خودرو بسیار زیادند، گفت: نباید هواداران دوچرخه فضا را نسبت به خودرو دوقطبی نمایند چراکه باید توجه داشت که تبدیل خودرومحوری به پیاده محوری کاری زمان بر است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1884

به "کلید موفقیت دوچرخه سواری تکمیل مد ترکیبی اتصال به مترو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلید موفقیت دوچرخه سواری تکمیل مد ترکیبی اتصال به مترو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید