ورود شرکتهای دانش بنیان به فراوری داروهای پروبیوتیک

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از 4 محصول پروبیوتیک که در محل پارک فناوری پردیس با حضور معاون وزیر بهداشت و فرماندار پردیس برگزار گردید، گفت: اتفاقات جدیدی در صنعت دارویی اتفاق افتاده که حاصل زحمات سازمان غذا و دارو است.

ورود شرکتهای دانش بنیان به فراوری داروهای پروبیوتیک

وی با بیان اینکه وجود چنین سازمانی به فراوری داروها یاری زیادی می نماید، اضافه کرد: مشکل بزرگ ما این است که سازمانی همچون سازمان غذا و دارو در حوزه های دیگر مانند هواپیمایی و دامپزشکی و ... وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 97 درصد داروها بومی سازی شده اند، اضافه کرد: اما وقتی به بطن کار می رویم می بینیم که بعضی از این داروها مثلا در حوزه دام و طیور بومی سازی نشده اند زیرا ساختار مناسبی برای دریافت تاییدیه های فنی وجود ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ما امیدواریم همیشه اتفاقاتی در صنعت داروسازی رخ دهد زیرا محققان پتانسیل توزیع این داروها را دارند.

وی با بیان اینکه مفتخر هستیم که دو شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس به فراوری داروهای پروبیوتیک ورود پیدا نموده اند. پروبیوتیک ها یک فیلد جدید هستند که حرفهای زیادی در آینده دارند. باید همیشه در صدد باشیم که بازار این محصولات را بدست بیاوریم.

ستاری با بیان اینکه واردات در حوزه پروبیوتیک ها بالا است، گفت: از صنعت پروبیوتیک می توان در بحث لبنیات و صنایع غذایی بهره برد.

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بحث لبنیات و صنایع غذایی وابستگی وحشتناکی به کشورهای دیگر داریم، از این رو ضروری است که به این حوزه ورود پیدا کنیم.

وی گفت: اگر به صنایع غذایی با پروبیوتیک ها وارد شویم می توانیم مانع از واردات در این زمینه شویم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14716

به "ورود شرکتهای دانش بنیان به فراوری داروهای پروبیوتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود شرکتهای دانش بنیان به فراوری داروهای پروبیوتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید