هشدار درباره تلاطم خلیج فارس و سیلابی شدن مسیل ها

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر درباره تلاطم خلیج فارس و سیلابی شدن مسیل ها از فردا تا سه شنبه هشدار داد.

هشدار درباره تلاطم خلیج فارس و سیلابی شدن مسیل ها

به گزارش از ،فرج الله شکوهی پور اضافه نمود: آنالیز نقشه های هواشناسی نشان می دهد که با ورود سامانه بارشی، از عصر امروز به تدریج بارش خفیف و پراکنده باران بر روی دریا و سواحل استان شروع می گردد.

وی ادامه داد: انتظار می رود بارندگی ها به تناوب و به صورت بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد تا اوایل سه شنبه دراستان ادامه یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان نمود: با توجه به پیش بینی بارش های رگباری در مناطقی از استان های همجوار (خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد و فارس) و شرایط فصلی و محلی و احتمال تشدید بارش ها در بعضی نقاط استان، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها از یکشنبه شب تا اواخر دوشنبه، دور از انتظار نیست.

شکوهی پور گفت: توصیه می گردد کار های پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به وزش باد شدید و گاهی تندباد های لحظه ای، درباره تلاطم خلیج فارس از اواسط یکشنبه تا اواسط سه شنبه هشدار داد و از دریانوردان به ویژه صاحبان شناور های کوچک و تفریحی خواست در این مدت به دریا نروند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با شرح درباره وضع جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، اضافه نمود: جهت وزش باد امروز متغیر با سرعت 10 تا 34 کیلومتر در ساعت است و از اوایل امشب به تدریج جنوب شرقی تا شمال شرقی می گردد و سرعت باد به 14 تا 36 گاهی تا 46 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

شکوهی پور گفت: ارتفاع موج دریا نیز امروز 30 تا 90 و گاهی تا 120 سانتیمتراست، اما از ظهر فردا در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس به تدریج 90 تا 150 سانتیمتر خواهد شد.

ک

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5814

به "هشدار درباره تلاطم خلیج فارس و سیلابی شدن مسیل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره تلاطم خلیج فارس و سیلابی شدن مسیل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید