مسئولیت تنظیم بازار در محصولات اساسی را نداریم

به گزارش بلاگ پو، وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس تصمیم سران قوا تمام مسئولیت های تجارت در بخش کشاورزی بر عهده وزارت جهاد کشاورز نیست و مسئولیت تنظیم بازار در محصولات اساسی را هم عهده دار نیستیم.

مسئولیت تنظیم بازار در محصولات اساسی را نداریم

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در نشست علنی امروز (سه شنبه 17 فروردین) مجلس شورای اسلامی در تشریح عملکرد این وزارتخانه در تامین نهادهای دامی، با بیان اینکه طرح جهش فراوری در دیم زار ها را ایجاد نموده ایم، گفت: در این طرح که با ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) شروع کردیم، در ابتدا بهره برداری را در 660 هزار هکتار، 6 استان، 70 شهرستان و در سطح 74 هزار نفر برقرار کردیم. این مسئله موجب تثبیت شغل، درآمد و فراوری 30 هزار تن در سطح مذکور شد.

وی ادامه داد: تراز تجاری ما در سال 98 از -6/767 به 2 میلیارد و 463 رسید. محصولات پروتئینی ما مانند گوشت قرمز 881 هزار تن، شیر 11 میلیارد تن، گوشت مرغ 2 میلیون و 500 هزار تن فراوری داشت و در تخم مرغ و عسل هم مسئله ای در فراوری نداشتیم.

وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد: در دو ماه گذشته از ابتدای سال تا بهمن 99 آماری بالاتر از بهمن ماه برای جوجه ریزی نداشتیم. سیستم جوجه ریزی از دامپزشکی، بیمه و گروه های ناظر کنترل می گردد. میزان انحراف از جوجه ریزی 1/3 درصد بوده و ما با 90، 110 و میلیون تن فراوری مسئله ای در این حوزه نداشتیم.

خاوازی بیان نمود: آمار احتکار و انجماد را در زمینه مرغ داریم. در تهران تقلب هایی در زمینه بسته بندی و... رخ می دهد. بالاخره دولت کارگروهی را با مسئولیت وزیر کشاورزی منصوب کرد که با 3 روز کاری و هماهنگی، فضای بازار و قیمت ها مناسب ساخت.

وی افزود: در زمینه مرغ، استان های سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد با مشکلاتی روبرو بودند که استنان های تعیین قرار داد. سال 99 در واردات خود کفا شدیم. واردات ما در حوزه گوشت به یک چهارم تا یک پنجم رسید.

وزیر جهاد کشاورزی بیان نمود: بر اساس تصمیم سران قوا تمام مسئولیت های تجارت در بخش کشاورزی بر عهده وزارت جهاد کشاورز نیست و مسئولیت تنظیم بازار در محصولات اساسی را هم عهده دار نیستیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46780

به "مسئولیت تنظیم بازار در محصولات اساسی را نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولیت تنظیم بازار در محصولات اساسی را نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید