مدیرعامل تراکتور: فوتبال ایران فقط از نظر پولی حرفه ای است، درباره مطالبات رشید مظاهری محکوم شدیم، قرارداد 10میلیاردی خیانت به طرفدار است

به گزارش بلاگ پو، گروه استان ها- مدیرعامل باشگاه تراکتور با بیان این که فوتبال ایران فقط از نظر پولی حرفه ای است گفت: اگر قرارداد 10 میلیاردی ببندیم به طرفدار خیانت نموده ایم.

مدیرعامل تراکتور: فوتبال ایران فقط از نظر پولی حرفه ای است، درباره مطالبات رشید مظاهری محکوم شدیم، قرارداد 10میلیاردی خیانت به طرفدار است

به گزارش خبرنگاران از تبریز، محمد علیپور در نشست خبری این باشگاه که ظهر امروز برگزار گردید، ضمن اشاره به لزوم حفظ ارتباط با رسانه ها گفت: همه ما یک هدف داریم که آن هم پیروزیت تراکتور در میادین داخلی و بین المللی است.

وی اضافه کرد: انتقاداتی که مبتنی بر دلیل و برهان باشد یاری عظیمی برای ما خواهد بود. اعتقاد دارم از هر 10 نقدی که صورت می گیرد، اگر حتی دو نقد واقعیت داشته باشد و مسئول بتواند از آن استفاده کند، می تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

برای فوتبال پایه و بانوان برنامه داریم

مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص برنامه های این باشگاه برای فوتبال پایه گفت: اعتقادم این است که اگر به فوتبال پایه اهمیت ندهیم باید فوتبال را تعطیل کنیم. برنامه ما این است که پایه را حتی حرفه ای تر از تیم عظیمسالان پیش ببریم. اعتقاد دارم اگر تیم های پایه ساختار خوبی داشته باشند، مطمئناً در 5-6 سال آینده احتیاج نداریم از جای دیگری بازیکن بیاوریم.

علیپور ادامه داد: از تجربیات پیشکسوتان و مربیان پایه نیز استفاده می کنیم. اگر شرایط مهیا باشد که تا به امروز هم بوده و آقای زنوزی هم به این موضوع علاقه مند است، باید توجه بیشتری به آموزشگاه داشته و در شهرستان ها حضور داشته باشیم. بخشی از این موضوع احتیاجهای ما را تأمین می نماید. بخش دیگری هم سالم سازی شهرستان است که هزینه زیادی هم ندارد.

وی اضافه کرد: شاید با یک پنجاهم هزینه یک باشگاه بتوان در بخش پایه حضور خوبی داشت. متأسفانه امروز بیشتر باشگاه ها دوست دارند که مصرف نماینده باشند. در یک دوره تیم های تبریزی بازیکن ساز بودند اما الان اینطور نیست. با صحبت هایی که انجام داده ایم، این احتیاج را احساس کردیم و قطعاً برای تیم های پایه برنامه ریزی خواهیم کرد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور در رابطه با حضور این باشگاه در سایر رشته های ورزشی گفت: قطعاً باید به فکر رشته های دیگر مانند والیبال و بسکتبال باشیم چرا که حضور در فوتبال به تنهایی معنی باشگاه نمی دهد. با حضور تراکتور در سایر رشته ها، دیگر تیم ها نیز به حضور در این مسابقات ترغیب می شوند. البته نمی توانم بگویم که تا چه حد در این راستا پیروز خواهیم شد اما قطعاً تمام کوششمان را به کار می گیریم.

وی در خصوص حضور تراکتور در فوتبال پایه نیز گفت: در فوتبال بانوان نیز کوشش می کنیم به زودی با صدور اطلاعیه ای اقدامات لازم را انجام دهیم.

علیپور در خصوص برنامه ریزی های این باشگاه برای آینده گفت: اهداف و تفکراتی داریم که با یاری کارشناسان و استفاده از تجربیات قبلی، کوشش می کنیم به این اهداف برسیم. هدف اول ما خودکفایی در بحث بازیکن است. من نه با سرمایه و پول آمده ام و نه به کسی قول داده ام. اما با عقبه ای آمده ام که برایم اهمیت زیادی دارد. حفظ این عقبه نیز در هدف گذاری آینده تأثیرگذار است.

مدیرعامل باشگاه تراکتور ادامه داد: از فوتبال پایه کارمان را شروع می کنیم و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت خواهیم داشت. هدف کوتاه مدت حفظ شرایط فعلی است. یکی از اهداف میان مدتمان این است که بومی سازی را شروع کنیم. بازیکنان خوبی از تبریز در تیم های دیگر هستند که می توانند در تراکتور بازی نمایند. البته این مسئله کار سختی است و به همکاری همه مان احتیاج دارد. ایجاد مدارس فوتبال نیز از دیگر برنامه هایمان است تا استعدادها شناسایی شده و در آموزشگاه به کار گرفته شوند.

انتظارات آقای زنوزی چکیده تجربیات او است

وی در خصوص تغییرات مداوم مدیریتی در این باشگاه گفت: من شناخت قبلی از آقای زنوزی نداشتم اما در جلساتی که داشتیم دیدم که تجربیات تلخ و شیرین زیادی دارد. او در دوران حضورش در فوتبال تجربیات خوبی داشته و احساس می کنم صحبت ها و انتظاراتی که دارد، چکیده این تجربیات است.

مدیرعامل باشگاه تراکتور ادامه داد: بخشی از این تغییرات هم به خود مدیران عامل برمی گردد. مطمئن هستم که اگر آقای زنوزی تأثیر مثبتی از من در فرایند فعالیت های باشگاه ببیند، حتی اگر من بخواهم بروم، مانع می گردد و برعکس. البته مسائلی وجود دارد که خود آقای زنوزی نیز از آن اطلاع دارد و برطرف آن ها هزینه ها و مسائلی خواهد داشت. در هر حال شرایط فعلی و فرایند باشگاه رضایت بخش است.

علیپور در خصوص جذب بازیکن گفت: در جابجایی این فصل، شرایط متفاوت است چرا که بازیکن خوب زیادی نداشتیم دلیل آن هم این است که بازیکنان خوب تحت قرارداد تیم هایشان بودند. یعنی با شرایط موجود حتی اگر در اول کار وارد جابجایی می شدیم، 5 بازیکن تاپ برای جذب نداشتیم. بنابراین از بابت زمان ورود به جابجایی صدمه چندانی ندیده ایم.

وی اضافه کرد: بعضی بازیکنان نیز ابراز علاقه نموده بودند که به تراکتور بیایند اما تحت قرارداد تیم های دیگر بودند و اخلاقی نبود که آن ها را جذب کنیم و گفتیم که با دریافت رضایت نامه می توانند به تراکتور بیایند.

علیپور درباره اینکه علیرضا منصوریان از جذب 7 بازیکن خبر داده است، گفت: با یکی از بازیکنان که طرفداران هم به حضورش علاقه مند هستند 12-13 ساعت جلسه داشته ایم و اختلافاتی وجود دارد که می دانم به ضرر آن بازیکن است. فوتبال ایران فقط از نظر پولی حرفه ای است. اما هیچ کس جوابگوی بعضی رفتارها نیست. با 2-3 بازیکن توافقاتی انجام شده اما اگر قطعی ندانیم که بازیکن مان از فردا در تمرینات حضور پیدا می نماید، اعلام نمی کنیم.

وی اضافه کرد: اگر آقای منصوریان از حضور 7 بازیکن خبر داده، قطعاً برای این مسئله برنامه دارد و باید در این باره هماهنگی های لازم را انجام دهیم. در دو خط دفاعی و هجومی مشکل داریم که از این نظر تیم را تقویت می کنیم.

مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص شرایط واحد حقوقی باشگاه تراکتور گفت: درباره مباحث گذشته زیاد ورود نمی کنم، نظراتی دارم اما اسم هم نمی برم چرا که در این صورت باید خودشان حضور داشته و صحبت نمایند. با این حال قبلاً مسائلی وجود داشته اما در نظر داریم کارهایی انجام دهیم که شرایط بهتر گردد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور با اشاره به استفاده از مشاور حقوقی در پفراینده های مختلف گفت: یکسری مسائل در بحث خود قراردادها است. ما در نفت شاکی قراردادی نداشتیم. این موضوع بحث حرفه ای و تخصصی است که ضروری است در این مورد مشورت انجام شده و قرارداد مناسبی شکل بگیرد. چه ایرادی دارد از مشاور حقوقی در کنار تیم استفاده کنیم؟ البته این موضوع هم تضمینی برای برد در پفراینده های آینده نیست.

وی در خصوص پفراینده رشید مظاهری گفت: پفراینده رشید مظاهری در مرحله ای است که آماده صدور رأی می گردد. در بخش مطالبات ما را محکوم کردند که در این مورد مسئله ای نداریم اما درباره سایر مباحث هنوز رأیی برای ما ابلاغ نشده است.

علیپور در باره اینکه بعضی از طرفداران تراکتور اعتقاد دارند نتایج بازی ها در خارج از زمین رقم می خورد، گفت: در خصوص اینکه اراده ای وجود دارد که تراکتور قهرمان نگردد، زیاد موافق نیستم. ما باید این توان را داشته باشیم که حتی اگر فرض کنیم، داور و فدراسیون هم با تیم حریف باشد، آن را شکست دهیم. تراکتور تیمی نیست که این پتانسیل را نداشته باشد. ممکن است در بعضی مواقع دچار حاشیه های بیشتر گردد که این موضوع از طرف بازیکن، مدیرعامل، صبر کم طرفداران و... باشد اما به صورت صددرصدی با این موضوع که نتایج را خارج از زمین رقم می زنند مخالف هستم و باید از پتانسیل هایمان استفاده کنیم.

وی در رابطه با استفاده از 10 درصد ظرفیت استادیوم برای حضور تماشاگران گفت: کوشش می کنیم از 10 درصد ظرفیت استادیوم استفاده کنیم اما ترسم این است که به جای 10 درصد، تعداد تماشاگران زیادی به استادیوم بیایند که این موضوع باعث می گردد بازی برگزار نشده و ضمن ایجاد حواشی مختلف، مسائل جدیدی ایجاد گردد. حضور این 10 درصد احتیاجمند یک عزم جمعی است. با این حال به دنبال استفاده از 10 درصد ظرفیت استادیوم هستیم.

مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص پخش باکیفیت بازی های این تیم گفت: باید بر اساس معیارهای موجود انتظارات داشته باشیم. ممکن است ما در شهری باشیم که صداوسیما احتیاج به تیم دارد و برنامه های خود را با تیم هماهنگ می نماید اما اینجا شرایط به گونه ای است که ما باید از صداوسیما خواهش کنیم تا شرایط به گونه ای باشد که مردم از تماشای بازی تیم محبوبشان لذت ببرند.

وی اضافه کرد: سوابق و مکاتبات قبلی را آنالیز کردم که مسائل مختلفی مانند واحد سیار و... مطرح شده و باشگاه تراکتور در این خصوص اعلام آمادگی نموده اما مباحث اداری و دیدگاه های موجود نسبت به فوتبال دست به دست هم می دهد تا معین نگردد که آیا این خواسته انجام می گردد یا خیر.

تاکید زیادی روی مسائل اخلاقی داریم

مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص جذب اولویت های اول و دوم علیرضا منصوریان برای پست های مختلف گفت: مخاطب من سرمربی و کادر فنی نیست و این دیدگاه خودم است. کادر فنی بر اساس احتیاج خود لیست می دهد و بر همین اساس اولویت هایی اعلام می نماید. من به عنوان مدیرعامل نیز در این خصوص حق دارم که البته تا به امروز مسئله ای وجود نداشته است. دو نفر از اولویت های اول آقای منصوریان جذب شده و احتمالاً دو نفر دیگر نیز به زودی جذب می شوند. فکر می کنم خود آقای منصوریان نیز از این موضوع رضایت داشته باشد.

وی در خصوص مسائل اخلاقی در تیم های پایه گفت: تأکید زیادی روی مسائل اخلاقی داریم. افراد خوشنامی در این باشگاه حضور داشته اند. ان شاءالله که اتفاقات غیراخلاقی رخ نمی دهد و ما نیز کوشش زیادی برای مقابله با این موضوع می کنیم. اگر کسی نیز در این خصوص اطلاعاتی به ما بدهد، قدردان او خواهیم بود. البته باید دید این اطلاعات برای یاری به باشگاه است یا صرفاً به دنبال انتقام و ایجاد مشکل یا حاشیه هستند.

اگر قرارداد 10 میلیاردی ببندیم به طرفدار خیانت نموده ایم

مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص عدم جذب بازیکنان اسمی برای این تیم گفت: ما سه سال در نفت تهران بدون حتی یک بازیکن اسمی در مقابل تیم های عظیم حضور داشتیم و توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم. با تفکراتی که داشتیم، تراکتور، استقلال و سپاهان را نیز شکست دادیم. آینده همان بازیکنان در تیم ملی فیکس شدند. الان که پرسپولیس و استقلال با هم بازی می نمایند، نصف آن ها بازیکنان همان نفت تهران هستند.

وی اضافه کرد: بهترین و بدترین بازیکنان ایران 10 تا 15 درصد اختلاف دارند. اگر با این نگاه پیش برویم، باید به جوانان اعتماد کنیم و همه باهم پیش برویم. اگر بازیکنی وجود دارد که بیاید 30 گل برای ما بزند، قطعاً به دنبال او هستیم اما الان در لیگ ما با تعداد گل های کمتری آقای گل می شوند. ما با همراهی طرفداران و اصحاب رسانه تیمی با قدرت و توانمند خواهیم بود.

علیپور اضافه کرد: بازیکنی آمده و 10 میلیارد تومان می خواهد، اگر من این قرارداد را ببندم به طرفداران خیانت نموده ام. بعضی قیمت ها وجود دارد که قابل توجه است. در آسیا پرسپولیس و استقلال و سپاهان حذف شدند اما همان نفت تهران ماند.

مدیرعامل باشگاه تراکتور در رابطه با شرایط یوکیا سوگیتا گفت: این بازیکن از طرف طرفداران عزیز هم مطرح می گردد اما اولین مشکل او، مشکل فرهنگی بوده و در مقطعی نیز همسرش باردار می گردد که ظاهراً محبت طرفداران هم زیاد برای او دلچسب نبوده است. ژاپنی ها هم فرهنگ خاص خود را دارند. بر همین اساس درخواست جدایی داشته و دلش با تیم نبوده است. فکر می کنم کار منطقی در خصوص این بازیکن انجام شده چرا که اگر بازیکنی دلش با تیم نباشد، جدا شدنش بهتر است.

وی در خصوص حمزاوی نیز گفت: آقای حمزاوی نیز برای انجام کاری راهی کشور شده بود که با شیوع ویروس کرونا امکان برگشت به ایران را نداشت اما طبق صحبت ها و کوشش هایی که صورت گرفت، این بازیکن نیز به تمرینات تیم اضافه شد.

حضور من و منصوریان ارتباطی با هم ندارد

علیپور در خصوص اینکه گفته می گردد حضور وی و منصوریان در تراکتور به هم مربوط است، گفت: حضور من و آقای منصوریان ارتباطی با هم ندارد. آقای منصوریان یک فصل با ما کار نموده و شناخت خوبی با هم داریم اما تأثیری در خصوص حضور یا عدم حضور وی در تراکتور نداشتم.

مدیرعامل باشگاه تراکتور درباره شرایط تیمش برای حضور در آسیا گفت: با توجه به بضاعتمان باید برای آسیا برنامه ریزی کنیم. اما خوشبختانه فرصتی داریم که می توانیم در نیم فصل خودمان را برای این بازی ها آماده کنیم. تیم در حال حاضر هم برای من و هم آقای منصوریان کمی ناشناخته است. یک نیم فصل فرصت داریم که کمبودها و احتیاجها معین می گردد. قطعاً برنامه هایی که ما داریم، با حریفان آسیایی برابر نیست اما می توانیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که مقابل آن ها کم نیاورده و حضور قدرتمندی داشته باشیم.

116، س

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36021

به "مدیرعامل تراکتور: فوتبال ایران فقط از نظر پولی حرفه ای است، درباره مطالبات رشید مظاهری محکوم شدیم، قرارداد 10میلیاردی خیانت به طرفدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل تراکتور: فوتبال ایران فقط از نظر پولی حرفه ای است، درباره مطالبات رشید مظاهری محکوم شدیم، قرارداد 10میلیاردی خیانت به طرفدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید