مجموعه 25 داستان خیلی کوتاه جالب و خواندنی

به گزارش بلاگ پو، داستان خیلی کوتاه در دیدگاه مخاطب داستانی است که در یکی دو خط نوشته شده باشد. در ادبیات انواع مختلفی از داستان کوتاه با تعاریف متعدد وجود دارد. داستان کوتاه کوتاه کمتر از 250 کلمه دارد. داستان های خیلی کوتاه را در خبرنگاران بخوانید.

مجموعه 25 داستان خیلی کوتاه جالب و خواندنی

خبرنگاران | سرویس فرهنگ و هنر - داستان خیلی کوتاه گاهی فقط برای پر کردن اوقات فراغت و گاهی داستان های کوتاه آموزنده است. داستان خیلی کوتاه یا داستانک با نام های دیگری مثل داستان ناگهان، داستان لحظه، و داستان آنی نیز شناخته شده و به داستانی گفته می شود که در چند خط نوشته شود و در پایان ضربه ناگهانی وارد کند. در داستان خیلی کوتاه ایجاز حرف اول را می زند. داستانک را به انواعی تقسیم بندی کرده اند؛ داستان های کوتاه کوتاه زیر 250 کلمه، داستان های برق آسا بین 250 تا 750 کلمه و داستان های ناگهانی حداکثر 1750 تا 2000 کلمه حجم دارند. آنچه در مطلب حاضر می خوانید مجموعه داستان های کوتاه کوتاه هستند.

مجموعه داستان های خیلی کوتاه

چرخید. چرخید. عرق ریزان رفت به سوی کتاب قطور روی رف. ورق زد و نقشه ای را از وسطش بیرون کشید. چشم هایش را روی نقشه گرداند. خیلی دوست داشت الان آنجا می بود. نگاهش روی نقطه ای از کشور همسایه ماند: قونیه!

***

سرش را تا بلند کرد به سنگ خورد. بخاطرش نیامد که چه اتفاقی افتاده است. بر حسب عادت دوباره دنبالش گشت، ندیدش. همیشه همراهش بود.گاهی وقت ها می خواست با پا له اش کند اما نمی توانست. می خواست بلند شود. نتوانست. حالا دیگر فهمیده بود شکلات پیچ شده است و دیگر نمی تواند سایه اش را که درازتر از خودش بود دنبال و یا له کند.

حمیدرضا اکبری شروه

***

نیوتن هر روز صبح زیر درختی می نشست تا میوه ای فرو افتد و او قانون جدیدی را کشف کند. نیوتن درگذشت و قانون جدیدی کشف نکرد. محققان دریافتند او سال های آخر عمرش را زیر درخت سرو می نشسته.

محسن نیرومند

***

ـ برای سالگرد ازدواجمون کجا می خوای بریم؟

ـ یه جا که تا حالا نبودم.

ـ آشپزخانه رو امتحان کن.

حسین خسروجردی

***

دخترکش را از بغلش پایین گذاشت و گفت: تا بیست بشماری بابا سطل زباله رو گذاشته دم در و برگشته

هنوز به ده نرسیده بود که صدا و موج انفجار شیشه های آپارتمان را لرزاند.

مریم کمالی نژاد

***

چهار نفر بودند.

اسمشان اینها بود:

همه کس، یک کسی، هر کسی، هیچ کسی.

کار مهمی در پیش داشتند و همه مطمئن بودند که یک کسی این کار را به انجام می رساند، هرکسی می توانست این کار را بکند ولی هیچ کس این کار را نکرد. یک کسی عصبانی شد چرا که این کار همه کس بود اما هیچ کس متوجه نبود که همه کس این کار را نخواهد کرد.

پایان داستان این طوری شد هرکسی، یک کسی را سرزنش کرد که چرا هیچ کس کاری را نکرد که همه کس می توانست انجام بدهد!؟

حالا ما جزء کدامش هستیم؟

ابتهاج عبیدی

***

نگاه ها همه بر روی پرده سینما بود. اکران فیلم شروع شد، شروع فیلم، تصویری از سقف یک اتاق بود. دو دقیقه بعد همچنان سقف اتاق… سه،چهار، پنج... هشت دقیقه اول فیلم فقط سقف اتاق! صدای همه در آمد. اغلب حاضران سینما را ترک کردند! ناگهان دوربین حرکت کرد و آمد پایین و به جانباز قطع نخاع خوابیده روى تخت رسید. در آخر زیرنویس شد: این تنها 8 دقیقه از زندگى این جانباز بود!

محمدمهدی غفوری

***

دوستش می خورد و می خوابید اما او پله های ترقی را یکی یکی و با زحمت بالا می رفت، به جایی رسید که دیگر بالا رفتن از پله ها براش ممکن نبود، ناگهان صدای دوستش را از آن بالا بالاها شنید:دیدی آسانسور ترقی هم وجود دارد؟

***

شوهری یک پیغامک به همسرش ارسال کرد: سلام، من امشب دیر میام خونه. لطفا همه لباس های کثیف من رو بشور و غذای مورد علاقه ام رو درست کن…

ولی پاسخی نیومد!

پیغامک دیگری فرستاد: راستی یادم رفت بهت بگم که حقوقم اضافه شده و آخر ماه می خوام برات یه ماشین بخرم …

همسر: وای خدای من! واقعا؟

شوهر: نه، می خواستم مطمئن بشم که پیغام اولم به دستت رسیده!

***

روسری اش را جلو کشید و موهای سیاه و براقش را زیر آن پنهان کرد، رو کرد به جوان و با ذوق گفت:چه حلقه قشنگی. نگاه کن، اندازه انگشتمه، فکر نمی کردم اینقدر خوش سلیقه باشی! یکدفعه لحن صدایش عوض شد، انگار چیزی یادش آمده باشد، آرام گفت: پدرم نامه هایت را دید، حالا دیگر همه چیز را می داند. اما تو نگران نباش، گفت باید با تو حرف بزند. اگر بتوانی خودت را نشان بدهی و دلش را به دست بیاوری حتما موافقت می کند. دل کوچک و مهربانی دارد. من که رفتم، دسته گل را بردار و به دیدنش برو، راحت پیدایش می کنی … چند قطعه آن طرف تر از تو، کنار درخت نارون، مزارش آنجاست.

روزی خبرنگار جوانی از ادیسون پرسید: آقای ادیسون شنیدم برای اختراع لامپ تلاش های زیادی کرده ای، اما پیروز نشده ای، چرا پس از 999 بار شکست همچنان به فعالیت خود ادامه می دهی؟ ادیسون با خونسردی جواب داد: ببخشید آقا من 999 بار شکست نخورده ام، بلکه 999 روش یاد گرفته ام که لامپ چگونه ساخته نمی شود.

***

عکاس از پسری که در سرما برادرش را کول کرده بود و می برد، پرسید: می توانم از تو عکس بگیرم؟

پسر: که چی بشه؟

عکاس: بهت کمک کنم که مردم ببینند با چه رنجی برادرت را در این سرما روی کولت گذاشتی.

پسر: می تونی یه کمک دیگه بهم بکنی؟

عکاس: چه کمکی؟

پسر: کمرم درد گرفته. به جای عکس دریافت می تونی برادرم را تا خونه سوار ماشینت کنی؟

عکاس: شرمنده، عجله دارم...

***

مردی حاشیه خیابان بساط پهن کرده بود و نوشته بود: زردآلو هر کیلو 500 تومن، هسته زردآلو هرکیلو 700 تومن.

یکی پرسید: چرا هسته اش از خود زردآلو گران تر است؟

فروشنده گفت: چون عقل آدم را زیاد می کند.

مرد کمی فکر کرد و گفت: یک کیلو هسته بده.

خرید و همان نزدیکی نشست و مشغول شکستن و خوردن شد. با خود گفت: چه کاری بود، زردآلو می خریدم هم خود زردآلو را می خوردم هم هسته ش را، هم ارزان تر بود. رفت و همین حرف را به فروشنده گفت.

فروشنده گفت: بله، نگفتم عقل آدم را زیاد می کند. چه زود هم اثر کرد!

***

مردی پنج سکه به قاضی شهر داد تا در محکمه روز بعد به نفع او رأی صادر کند. ولی در روز مقرر، قاضی خلاف وعده کرد و به نفع دیگری رأی داد. مرد، برای یادآوری در جلسه دادگاه به قاضی گفت: مگر من دیروز شما را به پنج تن آل عبا قسم ندادم که حق با من است؟! قاضی پاسخ داد:چرا... ولیکن پس از تو، شخص دیگر مرا به چهارده معصوم سوگند داد!

***

زن گفت: نگذارشون بیرون تا وقتی ماشین می آد. باز این لعنتی ها پارش می کنن و بوی گندشون کوچه رو ور می داره. مرد قبل از گره زدن پلاستیک روی آشغال ها سم ریخت و گفت:دیگه کارشون تمومه، فردا باید جنازه هاشون رو شهرداری گوشه و کنار خیابون جمع کنه و کیسه زباله را بیرون برد. فردا روزنامه ها تیتر زدند: مرگ خانواده پنج نفره بر اثر مسمومیت ناشی از خوردن پس مانده های غذایی!

***

پیرمردی نارنجی پوش در حالی که کودک را در آغوش داشت با سرعت وارد بیمارستان شد و به پرستار گفت: خواهش می کنم به داد این بچه برسید. ماشین بهش زد و فرار کرد.

پرستار: این بچه احتیاج به عمل داره باید پولشو پرداخت کنید.

پیرمرد: اما من پولی ندارم پدر و مادر این بچه رو هم نمی شناسم. خواهش می کنم عملش کنید من پول را تا شب براتون میارم.

پرستار: با دکتری که قراره بچه رو عمل کنه صحبت کنید.

اما دکتر بدون اینکه به کودک نگاهی بیندازد گفت: این قانون بیمارستانه. باید پول قبل از عمل پرداخت بشه

صبح روز بعد همان دکتر سر مزار دختر کوچکش ماتش برده بود و به دیروزش می اندیشید.

***

ﻣﺮﺩﯼ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﮔﻞ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ. ﺍﻭ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺩﺳﺘﻪ ﮔﻠﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺑﻮﺩ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﺴﺖ ﺷﻮﺩ. ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺯ ﮔﻞ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪ، ﺩﺧﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺩﺭ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽﮐﺮﺩ. ﻣﺮﺩ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺩﺧﺘﺮ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ: ﺩﺧﺘﺮ ﺧﻮﺏ ﭼﺮﺍ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﯽ؟ ﺩﺧﺘﺮ ﮔﻔﺖ: ﻣﯽﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﯾﮏ ﺷﺎﺧﻪ ﮔﻞ ﺑﺨﺮﻡ ﻭﻟﯽ ﭘﻮﻟﻢ ﮐﻢ ﺍﺳﺖ. ﻣﺮﺩ ﻟﺒﺨﻨﺪﯼ ﺯﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺑﺎ ﻣﻦ بیا، ﻣﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﯾﮏ ﺩﺳﺘﻪ ﮔﻞ ﺧﯿﻠﯽ ﻗﺸﻨﮓ می خرم ﺗﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪﻣﺎﺩﺭﺕ ﺑﺪﻫﯽ. ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺯ ﮔﻞ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﯽﺷﺪﻧﺪ ﺩﺧﺘﺮ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺩﺳﺘﻪ ﮔﻞ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺶ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻟﺒﺨﻨﺪﯼ ﺣﺎﮐﯽ ﺍﺯ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ ﻭ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﺑﺮ ﻟﺐ ﺩﺍﺷﺖ. ﻣﺮﺩ ﺑﻪ ﺩﺧﺘﺮ ﮔﻔﺖ: می خواهی ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺮﺳﺎﻧﻢ؟ ﺩﺧﺘﺮ ﮔﻔﺖ: ﻧﻪ، ﺗﺎ ﻗﺒﺮ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺭﺍﻫﯽ ﻧﯿﺴﺖ! ﻣﺮﺩ ﺩﯾﮕﺮﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﮕﻮﯾﺪ. ﺑﻐﺾ ﮔﻠﻮﯾﺶ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺩﻟﺶ ﺷﮑﺴﺖ. ﻃﺎﻗﺖ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩ. ﺑﻪ ﮔﻞ ﻓﺮوشى برگشت، ﺩﺳﺘﻪ ﮔﻞ ﺭﺍ ﭘﺲ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ 200 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﻫﺪﯾﻪ ﺑﺪﻫﺪ.

***

جوانی بادوچرخه اش با پیرزنی برخورد کرد و به جای اینکه از او عذرخواهی کند و کمکش کند تا از جایش بلندشود، شروع به خندیدن و مسخره کردن او نمود. سپس راهش را کشید و رفت. پیرزن صدایش زد و گفت: چیزی از تو افتاده است. جوان به سرعت برگشت و شروع به جستجو نمود. پیرزن به او گفت: زیاد نگرد. مروت و مردانگی ات به زمین افتاد و هرگز آن را نخواهی یافت.

***

زن فقیری که خانواده کوچکی داشت، با یک برنامه رادیویی تماس گرفت و از خدا درخواست کمک کرد. مرد بی ایمانی که داشت به این برنامه رادیویی گوش می داد، تصمیم گرفت سر به سر این زن بگذارد. آدرس او را به دست آورد و به منشی اش دستور داد مقدار زیادی مواد خوراکی بخرد و برای زن ببرد. ضمناًً به او گفت:وقتی آن زن از تو پرسید چه کسی این غذا را فرستاده، بگو کار شیطان است. وقتی منشی به خانه زن رسید، زن خیلی مسرور و شکرگزار شد و غذاها را به داخل خانه کوچکش برد. منشی از او پرسید: نمی خواهی بدانی چه کسی غذا را فرستاده؟ زن جواب داد: نه، مهم نیست. وقتی خدا امر کند، حتی شیطان هم فرمان می برد.

مادر پسر هشت ساله ای فوت کرد و پدرش با زن دیگری ازدواج کرد. یک روز پدرش از او پرسید: پسرم به نظرت فرق بین مادر اولی و مادر جدید چیست؟ پسر با معصومیت جواب داد: مادر اولی ام دروغگو بود اما مادر جدیدم راستگو است. پدر با تعجب پرسید: چطور؟ پسر گفت: قبلاً هر وقت من با شیطانی هایم مادرم را اذیت می کردم، مادرم می گفت اگر اذیتش کنم از غذا خبری نیست اما من به شیطانی ادامه می دادم. با این حال، وقت غذا مرا صدا می کرد و به من غذا می داد. ولی حالا هر وقت شیطانی کنم مادر جدیدم می گوید اگر از اذیت کردن دست برندارم به من غذا نمی دهد و الان دو روز است که من گرسنه ام.

***

شخصی ثروتمند در موزامبیک مبلغی از پول را به سمی کشنده آغشته کرد و به یک مؤسسه خیریه اهدا کرد که بین فقرا توزیع شود تا از شر احتیاجمندان راحت شود. فرماندار شهر و 30 تن از نمایندگان و 3 مسئول دفتر و 7 معتمد محله و زن مدیر کل مردند.

***

زنی سمت پلیس رفت و گفت: سرکار، آن مرد که در آن گوشه ایستاده، مرا آزار می دهد. پلیس گفت:ولی خانم من مدتی است که او را زیر نظر دارم، او حتی به شما نگاه هم نکرده است. زن گفت: آیا این آزاردهنده نیست؟!

***

ماهی به آب گفت: بی تو می میرم. آب خواست امتحانش کند. گفت: می روم و به حرفایت فکر می کنم. رفت و زود برگشت اما ماهی مرده بود. هیچ وقت با نبودنت کسی را امتحان نکن.

***

آن روز صبح یک دسته صورتحساب تازه رسیده بود. نامه شرکت بیمه، از لغو شدن قراردادهایشان خبر می داد. زن آه کشید و با نگرانی از جا برخاست تا شوهرش را در جریان بگذارد. آشپزخانه بوی گاز می داد. روی میز کار شوهرش نامه ای پیدا کرد: پول بیمه عمر من برای زندگی تو و بچه ها کافی خواهد بود.

***

در سوئد صبح ها زود به کارخانه می رسیدیم و همکارم ماشینش را در نقطه دورى نسبت به ورودى ساختمان پارک می کرد. به همکارم گفتم: چرا ماشینت را جلوتر پارک نمی کنی؟ گفت: براى اینکه ما زود می رسیم و وقت براى پیاده رفتن داریم. این جاها را باید براى کسانى بگذاریم که دیرتر می رسند و احتیاج به جاى پارکى نزدیک تر به درِ ورودى دارند تا به موقع به سرکارشان برسند.

در پایان امیدواریم این داستان ها و حکایت های بسیار کوتاه برای شما جالب بوده باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: setare.com
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 41859

به "مجموعه 25 داستان خیلی کوتاه جالب و خواندنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه 25 داستان خیلی کوتاه جالب و خواندنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید