مایکروسافت تحریم هواوی را به ضرر آمریکا دانست

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، پس از آنکه 173 شرکت تجاری مختلف در آمریکا با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده خواستار پایان جنگ تجاری با چین شدند، چند شرکت فناوری این کشور مانند مایکروسافت و جنرال الکتریک در مورد کنترل های صادراتی که بر علیه برخی شرکت های چینی مانند هواوی اعمال می شود، اظهار نگرانی کرده اند.

مایکروسافت تحریم هواوی را به ضرر آمریکا دانست

در این میان، مایکروسافت با ارسال نامه ای خطاب به وزارت بازرگانی آمریکا هشدار داده که تحریم های یادشده می تواند به انزوای آمریکا در حوزه همکاری های تحقیقاتی بین المللی بینجامد و به منافع این کشور آسیب بزند. دولت آمریکا از مایکروسافت خواسته تا از فروش ویندوز برای نصب بر روی تولیدات هواوی خودداری کند. اما مایکروسافت فعلاً این درخواست را نپذیرفته است.

جنرال موتورز هم با صدور بیانیه ای در این زمینه به همکاری های این شرکت با هواوی در حوزه هایی مانند هوش مصنوعی اشاره کرده و افزوده که تحریم هواوی می تواند به تحقیقات در حال انجام در این حوزه لطمه بزند.

در عین حال بنیاد خلاقیت و فناوری اطلاعات در امریکا هم هشدار داده که ممنوعیت های صادراتی کاخ سفید بر علیه هواوی به کاهش درآمد صادراتی 56 میلیارد دلاری و از دست رفتن 74 هزار فرصت شغلی در پنج سال آینده منجر می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7545

به "مایکروسافت تحریم هواوی را به ضرر آمریکا دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت تحریم هواوی را به ضرر آمریکا دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید