لیگ ملت های والیبال، پیروزی ایران مقابل پرتغال با یک شوک قوی!

به گزارش بلاگ پو، تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در هفته چهارم لیگ ملت های والیبال پرتغال را شکست داد.

لیگ ملت های والیبال، پیروزی ایران مقابل پرتغال با یک شوک قوی!

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی ایران در نخستین بازی خود از هفته چهارم لیگ ملت های 2019 در سالن حسین رضازاده شهر اردبیل به مصاف تیم ملی پرتغال رفت و با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید.

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی ایران که محمد موسوی را به دلیل مصدومیت در آغاز این هفته در اختیار ندارد برای آغاز بازی از سعید معروف، پوریا یلی، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) استفاده کرد.

تیم ملی پرتغال به خلاف انتظار و با وجود فشار زیاد تماشاگران خود را به خوبی در سالن مسابقه پیدا کرد و در حمله عملکرد بسیار خوبی داشت به طوری که از ایران پیش هم بود. فزونی ایران در دفاع روی تور نتوانست مانع از امتیازگیری حریف اروپایی گردد و کولاکوویچ در حالی که تیمش 22 بر 20 عقب بود، تقاضای وقت استراحت کرد. ایران در کمال شگفتی ست نخست را 25 بر 23 واگذار کرد.

بازی پرنوسان و پراشتباه بازیکنان ایران در ست دوم نیز ادامه داشت به طوری که سعید معروف هم از عملکرد تیم ایران شاکی بود. وقت استراحت فنی نخست در امتیاز 8 بر 4 به سود پرتغال به دست آمد. امیر غفور در حالی که ایران 9 بر 6 عقب بود جای پوریا یلی را گرفت. با ورود غفور، قدرت خط حمله ایران بیشتر شد و شاگردان کولاکوویچ به جریان بازی برگشتند.

پرتغالی ها در ادامه بازی، امتیازات خود را به تیم ایران نزدیک کردند و در پوئن 22 مساوی شدند. حریف اروپایی، سختکوش تر از چیزی بود که نشان می داد. آنها از اشتباهات بایکنان ایران حداکثر استفاده را کردند و در امتیاز 25 مساوی کردند اما 2 دفاع روی متوالی از غفور و مجرد، نتیجه ست دوم را 27 بر 25 به سود ایران رقم زد.

ایران در سرانجام ست دوم 18 امتیاز از اشتباهات خود به حریف تقدیم نموده بود. پرتغالی ها تنها 9 پوئن اشتباه داشتند.

آغاز ناامیدکننده ایران در ست سوم و ثبت امتیاز 4 بر صفر برای پرتغال، باعث شد کولاکوویچ، شاگردانش را نزد خود فرا بخواند. اعتراض های کاپیتان تیم ملی پرتغال به داور برای او یک کارت زرد و سپس یک کارت قرمز و یک امتیاز برای تیم ایران به دنبال داشت. کولاکوویچ در این ست لیبروی خود را هم عوض کرد تا شاید توپ های بهتری به دست معروف برسد. بازی در امتیاز 12 با دفاع علی شفیعی مساوی شد و ایران با سرویس بدون بازگشت علی اصغر مجرد، پیش افتاد.

تیم ایران در ادامه به تیمی تبدیل شد که همه انتظار آن را داشتند. سرویس های خوب و هوشیاری دفاع روی تور باعث شد تا نتیجه 20 بر 15 به سود ایران ثبت گردد. دفاع روی تور برگ برنده ایران در ست سوم بود. این ست با نتیجه 25 بر 17 به سود ایران تمام شد.

تیم ملی ایران تا سرانجام سوم 14 امتیاز مستقیم از دفاع روی تور کسب کرد.

بازی در ست چهارم، پایاپای آغاز شد اما با فزونی فنی و روحی بازیکنان ایران ادامه پیدا کرد. شوخی فیاضی با حضرت پور پس از کسب یک امتیاز برای ایران باعث دلخوری مختصر لیبروی تیم از فیاضی شد. در این ست به اشتباهات بازیکنان پرتغال اضافه شد، در مقابل تیم ایران برای یک سره کردن بازی وارد زمین شده بود.

ایران در ست چهارم با نتیجه 25 بر 18 و در مجموع 3 بر یک برنده بازی مقابل تیم سختکوش پرتغال شد و همچنان با 9 برد و یک شکست در صدر جدول واقع شده است.

در این مسابقه، جواد معنوی نژاد و جواد کریمی از سوی کولاکوویچ به بازی گرفته نشدند.

بدین ترتیب ایران در اولین دیدار هفته چهارم به پیروزی رسید، دیداری که آغاز آن با شوک همراه بود و شاگردان کولاکوویچ میان ناباوری ست اول را به حریف نه چندان مطرح خود واگذار کردند.

تیم ملی ایران در بازی دوم خود از ساعت 18:30 فردا شنبه به مصاف تیم ملی استرالیا خواهد رفت و پرتغال با فرانسه روبه رو می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8286

به "لیگ ملت های والیبال، پیروزی ایران مقابل پرتغال با یک شوک قوی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ ملت های والیبال، پیروزی ایران مقابل پرتغال با یک شوک قوی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید