فعالیت مدارسی با دو دانش آموز در استان بوشهر، کمبود نیرو داریم

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، ناصر کرمی عصر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سال تحصیلی قبل 214 هزار دانش آموز در مدارس استان بوشهر تحصیل می کردند که پیش بینی می گردد در سال تحصیلی جدید 230 هزار و 820 دانش آموز داشته باشیم.

فعالیت مدارسی با دو دانش آموز در استان بوشهر، کمبود نیرو داریم

وی اضافه نمود: تعداد کلاس های ما هفت هزار و 542 کلاس بوده که در سال تحصیلی جدید 388 کلاس درس اضافه می گردد و در مجموع در سطح استان هفت هزار و 950 کلاس درس خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بزرگترین چالش در سال جدید را نیروی انسانی عنوان نمود و اضافه نمود: مسائل مالی سر جای خودش هست ولی چالش جدید ما کمبود نیروی انسانی است که مشکلاتی را خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: در سال تحصیلی گذشته 14 هزار و 375 نیروی انسانی داشتیم که هشت هزار و 539 نفر معلم بودند و در سال تحصیلی جدید 552 نفر بازنشسته می شوند و 266 نفر از دانشگاه فرهنگیان و استخدام آزاد اضافه می گردد و کمبود دو هزار و 889 نفر نیرو داریم.

کرمی با اشاره به اینکه هزار و 52 نفر از طریق بکارگیری حق التدریسی ها تامین می گردد، اضافه نمود: همچنان هزار و 837 نفر کمبود معلم خواهیم داشت که از طریق اضافه کار شاغلین و خرید خدمت و بسته های آموزشی جبران کنیم.

وی با بیان اینکه ممکن است در روزهای ابتدایی مهر در برخی از مدارس با کمبود نیرو روبرو باشیم، توضیح داد: برخی افراد متقاضی انتقال هستند که ممکن است در روزهای اول در کلاس حاضر نباشند ولی به تدریج در کلاس حاضر می شوند و مسئله ای برای کلاس نخواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی شرایط سخت تری را ایجاد می نماید اضافه نمود:در مقطع ابتدایی هر نیرویی که کم داشته باشیم ممکن است یک کلاس تعطیل گردد.

وی با بیان اینکه مدارسی با دو دانش آموز در سال جدید خواهیم داشت، اضافه نمود: برای دو نفر دانش آموز هم معلم می فرستیم تا مسئله آموزش با مشکل روبرو نگردد و کوشش داریم که هیچ کلاسی بی معلم نماند.

کرمی خواهان حضور همه مسئولان در مراسم بازگشایی مدارس شد و اعلام کرد: حمایت از دانش آموزان بی بضاعت را نیز به صورت ویژه در دستور کار داریم و یاری ها را برای آنها ارسال می کنیم.

وی از توقیف املاک فاقد حصار آموزش و پرورش بوشهر توسط شهرداری اطلاع داد و گفت: دیواری را باید دور زمین های آموزش و پرورش ایجاد کنیم تا تعرضی به این اراضی صورت نگیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1545

به "فعالیت مدارسی با دو دانش آموز در استان بوشهر، کمبود نیرو داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت مدارسی با دو دانش آموز در استان بوشهر، کمبود نیرو داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید