هواداران حریری باز هم خیابان ها را بستند، نابودی دولت، هدف معترضان

به گزارش بلاگ پو، ایسنا نوشت: 12 ساعت از باز شدن مسیرها نگذشته بود که فضای مناطق مختلف لبنان باز هم تغییر کرد زیرا حامیان سعد حریری به خیابان ها بازگشتند. این در حالی است که سعد حریری از حامیانش خواست تحت آنچه آن را اقدامات تحریک آمیز خواند به خیابان ها نروند.

هواداران حریری باز هم خیابان ها را بستند، نابودی دولت، هدف معترضان

سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان در توییتر نوشت: با تقدیر از تمام احساسات حمایتگرانه و همراهی ها بار دیگر از حامیان جریان المستقبل و هواداران می خواهم به همکاری با ارتش و نیروهای امنیت داخلی پایبند باشند و به خیابان ها نروند.

وی اضافه نمود: خواهان حفظ آرامش هستم و نباید هیچ گونه حضوری در خیابان ها به اقدامات تحریک آمیز منجر گردد این وظیفه همگی ماست.

حریری روز سه شنبه استعفای خود را خاطرنشان کرد و میشل عون رئیس جمهوری لبنان دولت او را به عنوان دولت موقت تا زمان تشکیل دولت جدید مشخص کرد.

این در حالی است که حامیان سعد حریری و دیگر تظاهرنمایندگان بار دیگر مسیرها در مناطق مختلف لبنان را بند آوردند اما ارتش لبنان هرگونه اعمال وضعیت فوق العاده و ممنوعیت آمد و شد را تکذیب کرد.

ارتش لبنان چهارشنبه برای باز کردن مسیرها و محدود کردن تجمعات تنها به میادین اصلی در مناطق مختلف با معترضان وارد مذاکره شده و کوشش هایی را برای باز کردن بعضی خیابان ها شروع کرد اما شب گذشته باز هم تظاهرنمایندگان و حامیان جریان المستقبل وابسته به حریری مسیرهای اصلی در مناطق مختلف لبنان را بستند. این بعد از آن بود که اوضاع به حالت عادی بازگشته و عبور و مروز بعد از باز کردن مسیرها عادی شده بود.

تظاهرنمایندگان و حامیان نخست وزیر مستعفی مجددا مسیرها را از ابتدای پل الرینغ در بیروت (که غرب پایتخت را به شرق متصل می نماید)، طرابلس، جب جنین، غزه، حوش الحریمه در بقاع غربی و نیز صیدا و عکار بستند تا تاکید نمایند هدف شان نابودی دولت است و آنها به خیزش خود که کناره گیری کل بخش های طبقه سیاسی است ادامه می دهند.

تظاهرنمایندگان نسبت به کوشش های نیروهای ضد شورش برای برهم زدن تحصن آنها به زور ابراز نگرانی کردند و گفتند آنها نیز در مقابل متوسل به زور خواهند شد. آنها می گویند به منظور اعمال فشار بر مقامات جهت تحقق خواسته هایشان به بند آوردن خیابان ها ادامه خواهند داد.

در طرابلس نیز همزمان با حضور صدها تن در میدان النور یگان های ارتش لبنان به اطراف محل تحصن رفتند و اضافه نمودند، هدف شان حمایت از عبور و مرور است و نه متوسل شدن به زور. منطقه العبده در شمالی ترین نقطه لبنان نیز شاهد درگیری بین ارتش و معترضان بود. در صیدا در جنوب نیز سه تن در درگیری ها زخمی شدند.

از سوی دیگر علی البزی عضو فراکسیون امل در مجلس که وابسته به نبیه بری، رئیس مجلس لبنان است، گفت، بری خواهان تسریع در تشکیل دولت شده و نسبت به اعمال فشارها ابراز نگرانی کرد.

2323

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14576

به "هواداران حریری باز هم خیابان ها را بستند، نابودی دولت، هدف معترضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواداران حریری باز هم خیابان ها را بستند، نابودی دولت، هدف معترضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید