صنف حمل و نقل با 40 درصد ظرفیت در حال فعالیت است

به گزارش بلاگ پو، تهران(پانا)- رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با اشاره به این مطلب که صنف ما با 40 درصد ظرفیت در حال فعالیت است می گوید زیرساخت های کشور باید اصلاح گردد و با شعار درست شدنی نیست. دولت 3 درصد از مالیات بر ارزش افزوده را به سیستم حمل و نقل تزریق کند.

صنف حمل و نقل با 40 درصد ظرفیت در حال فعالیت است

علی انصافی،رئیس اتحادیه بنگاه های مسافربری استان تهران در گفت وگو با خبرنگار مالی پانا در پاسخ به این سوال که شرایط کرونا چه مشکلاتی برای کسب و کار شما ایجاد نموده است، گفت: حدود 60 درصد از کار در این صنف خالی مانده است و با 40 درصد ظرفیت مشغول به فعالیت هستیم.

وی اضافه نمود: در تمام جهان به اصناف یاری می نمایند. مالیات شغلی راننده ها رقم ناچیزی است یعنی کسی که راننده اتوبوس یا مینی بوس است، سالیانه یک مالیات ناچیزی برایش در نظر می گیرند، از سازمان امور مالیاتی تقاضا کردیم که این رقم را از رانندگان دریافت ننمایند.

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران اضافه نمود:از دولت تقاضا کردیم که نگذارید به مدت سه ماه بیمه رانندگان خراب گردد و سه ماه بیمه رانندگان را دولت تقبل کند و پرداخت کند یعنی جلوی اسم افرادی که بیمه را پرداخت می نمایند عدد صفر را درج نمایند و دولت خودش پرداخت کند.در ابتدا قبول کردند ولی بعد هیچ اقدامی صورت نگرفت.

وی گفت: هیچ یاریی از طرف دستگاه های دولتی برای اصناف صورت نگرفته و فقط کارخانه های لاستیک سازی حدود 80 درصد قیمت لاستیک را گران کردند. همه این عوامل تاثیرگذار است. وقتی که هزینه سرویس کارخانجات برای وسیله نقلیه گران می گردد و کارخانه هم قیمت فراوری را افزایش می دهد، رانندهای که می خواهد کالا را بخرد، ناچار است این گرانی را متقبل گردد.

انصافی گفت: متاسفانه سازمان امور مالیاتی به این مسائل اصلا توجهی ندارد. صنف ما در شرایط کرونا با 40 درصد ظرفیت در حال فعالیت است. دولت باید در این شرایط، اصناف را مورد حمایت قرار دهد.

وی اضافه نمود: دولت از 9 درصد مالیات بر ارزش اضافه نموده که دریافت میکند، 3 درصد آن بابت یاری به حمل و نقل عمومی است و از طرفی، حمل و نقل عمومی مورد استفاده افراد آسیب پذیر جامعه است. افرادی که وضعشان خوب است از خودروی شخصی استفاده می نمایند. در نتیجه این گرانی متوجه قشر آسیب پذیر جامعه خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران گفت: در تمام کشورهای پیشرفته جهان به کارخانجات یارانه می دهند، یعنی هر کسی که می خواهد آورده ای بیاورد به طور مثال راننده ای که می خواهد وسیله ای را بخرد و با آن کار کند سوبسید در نظر می گیرند، که در زمان دولت های قبل طبق تبصره 13 یک سری اتوبوس حائز دریافت سوبسید قرار میگرفتند یعنی 82.5درصد را دولت به کارخانجات پرداخت کرد و 17.5 درصد سهم راننده شد که آنهم به این شکل که طی یک تعهدنامه ای راننده موظف بود به مدت 5 یا 7سال در حمل و نقل عمومی کار کند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر کسی این کار را نمی نماید وقتی قیمت اتوبوس 4 میلیارد تومان شده است دیگر توجیه مالی ندارد که بیایند و کار ما را انجام دهند. کار صنف ما در حال مردن است. بارها به دولت گفتیم که باید یاری کنید. و سه در صد از مالیات بر ارزش اضافه نموده که به برق و اب و گاز و غذا اختصاص می دهید به حمل و نقل عمومی پرداخت کنید.

انصافی اضافه نمود: لاستیک در گذشته در اختیار اتحادیه لاستیک و روغن بود و راننده ای که لاستیک می خواست یک نامه از طرف اتحادیه زده می شد و اگر راننده پولی نداشت اتحادیه یک نامه ای به اتحادیه لاستیک می نوشت و آن اتحادیه به راننده می گفت که از فلان عضو من بخر و راننده اگر پول نداشت توافقی و به شکل قسطی به مدت 4 تا 5 ماه لاستیک می خرید.

وی اضافه نمود: اکنون سامانه ای طراحی شده است که راننده دیگر قادر به خرید لاستیک نیست و یکسری دلال و واسطه گر کارخانجات خودرویی هستند که ظرف 24 ساعت سامانه را باز می نمایند و بعد از این مدت می گویند که به طور مثال 30 هزار نفر نامنویسی کردند.

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران گفت: قسمت برونشهری از ماشین های مدل بالاتری استفاده مینمایند و قیمت ماشینشان بالاست، اگر تعداد جایگاه ماشین 40 نفر است راننده با تعداد 7 یا 10 مسافر به مقصد حرکت می نماید از طرفی وقتی گفته می گردد که در ایام کرونا کسی با حمل و نقل عمومی تردد نکند مردم معمولا با ماشینهای شخصی تردد می نمایند، صنف ما واقعا دچار مشکل شده و نمی دانیم چگونه مشکل را حل کنیم.

وی گفت: پولی که دولت بابت حمل و نقل عمومی به عنوان مالیات دریافت می نماید به حمل و نقل عمومی اعم از وسیله نقلیه، مسافر یا بار تزریق کند.

انصافی اضافه نمود:حمل و نقل شاهرگ حیاتی هر مملکتی است به طور مثال در سیستان و بلوچستان مشغول کاشت هندوانه هستند و در تهران هندوانه را، مصرف می کنیم یعنی این بار توسط کامیون منتقل می گردد و کامیونی که قبلا لاستیک را 500 تا 600 هزار تومان خریداری می کرد و اکنون 15 تا 17 میلیون تومان هزینه لاستیک می دهد ناچارا باری که از شهرهای جنوبی وارد تهران میگردد نیز با قیمتی گرانتر به دست مصرف نماینده میرسد.

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران گفت: زیرساخت های حمل و نقل عمومی کشور باید اصلاح گردد و با شعار درست شدنی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که اعضای صنف شما چند نفر هستند گفت : اعضای صنف ما که استانی هستیم 120 نفر است که در آن، حدود 10 هزار اتوبوس و مینی بوس و ون فعال هستند و شرکتهایی که پیمانکار هستند این وسایل نقلیه را زیرپوشش خود قرار میدهند که فعالیت نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 41758

به "صنف حمل و نقل با 40 درصد ظرفیت در حال فعالیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنف حمل و نقل با 40 درصد ظرفیت در حال فعالیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید