سامسونگ احتمالا مشغول توسعه واحد پردازش عصبی است

به گزارش بلاگ پو، اپل و هواوی در سال 2017 چیپ اختصاصی هوش مصنوعی را در تراشه های ساخت خود تعبیه کردند و این اقدام سروصدای زیادی به راه انداخت. حالا به نظر می رسد سامسونگ هم قصد دارد برای نسل بعدی تراشه های اگزینوس، سخت افزار مربوط به هوش مصنوعی را تعبیه کند.

سامسونگ احتمالا مشغول توسعه واحد پردازش عصبی است

بر اساس پروفایل یکی از کارکنان سابق سامسونگ، این شرکت مشغول توسعه نسل دوم واحد پردارش عصبی است. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که این مهندس در حال حاضر در شرکت کوالکام مشغول به فعالیت است. بر اساس گمانه زنی ها، گویا این چیپ هوش مصنوعی در نسل بعدی اگزینوس که احتمالا تحت عنوان اگزینوس 9820 معرفی می گردد، تعبیه خواهد شد.

البته در این پروفایل، اشاره مستقیمی به ارتباط این سخت افزار به تراشه اگزینوس نگردیده و شاید سامسونگ مشغول توسعه چنین چیزی برای تلویزیون های هوشمند، یخچال یا موارد این چنینی باشد.

البته با توجه به استقبال روز افزون شرکت ها از بخش سخت افزاری مختص هوش مصنوعی، به نظر می رسد کفه ترازو بیشتر به سمت تراشه موبایل سنگینی می نماید. سامسونگ با بهره گیری از این چیپ می تواند عملکرد بخش های مختلف گوشی های پرچم دار خود از جمله پردازش زبان، امنیت و پردازش تصویر را بهبود ببخشد.

با توجه به اینکه طبق شایعات مطرح گردیده تراشه اسنپ دراگون 855 هم از چنین بخشی بهره می برد، احتمالا به همین خاطر سامسونگ می خواهد چنین قطعه ای را به تراشه ساخت خود اضافه کند. نسخه های بین المللی گوشی های پرچم دار سامسونگ از تراشه اگزینوس بهره می برند و نسخه های مختص بازار آمریکا، مجهز به تراشه های اسنپ دراگون هستند؛ به همین خاطر برای اینکه این دو تراشه از لحاظ قابلیت های مختلف وضعیت مشابهی داشته باشند، سامسونگ باید چنین قطعه ای را در تراشه های خود تعبیه کند.

منبع: Android Authority

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2140

به "سامسونگ احتمالا مشغول توسعه واحد پردازش عصبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ احتمالا مشغول توسعه واحد پردازش عصبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید