سامانه جامع تجارت با 25 زیر سامانه در حال تکمیل است ، در 10 روز گذشته 2 جلسه در این مورد با حضور رئیس جمهور و وزرای ذیربط برگزار شد

به گزارش بلاگ پو، سخنگوی دولت درخصوص راه اندازی سامانه جامع تجارت گفت: چنین سامانه بزرگی به بیش از 25 زیر سامانه پس از تکمیل نیازمند است که در آنجا اجرای مرحله به مرحله صورت بگیرد.

سامانه جامع تجارت با 25 زیر سامانه در حال تکمیل است ، در 10 روز گذشته 2 جلسه در این مورد با حضور رئیس جمهور و وزرای ذیربط برگزار شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران، علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری آنلاین خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرنگاران درخصوص این که بهره برداری از سامانه جامع تجارت با هدف شفاف سازی فرآیند های تجاری که بنا بود نهم آذر ماه به بهره برداری برسد به کجا رسید و دلایل تعویق بهره برداری آن چیست؟ گفت: تنوعی از اقدامات برای تحقق سامانه جامع تجارت لازم است و چندین دستگاه اجرایی از جمله گمرک، وزارت صمت، وزارت جهاد سازندگی و راه شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان راه داری را شامل می شوند که طبق برنامه ریزی های اجرا شده در شورای اجرای فناوری اطلاعات شرکت کردند و مشارکت آن ها در حال تحقق و انجام است.

سخنگوی دولت ادامه داد: بخش عمده ای از زیرساخت های سامانه و زنجیره تجارت و بازرگانی کشور مکانیزه، الکترونیکی و غیرحضوری شده؛ بنابراین این بخش الان آماده است. بازرگان در سامانه نیاز به مراجعه حضوری و ارایه مستندات کاغذی ندارند. آنچه که برنامه ریزی شده است تعامل بین سامانه های مختلف برای پیش گیری از فرایند های اداری است که ممکن است منجر به فساد و قاچاق کالا شود.

ربیعی گفت: اکنون هم زیرساخت ها با تعامل خوب کمرگ و وزارت صمت و سایر دستگاه های اجرایی تحت نظر وزارت ارتباطات که دبیرخانه شورای اجرایی آن در آنجا ایجاد شده، در حال اجرا است و بسیاری از بخش های جدید سامانه نظیر ثبت سفارش و صدور پروانه گمرکی مبنی بر شناسه کالا در حال اجرا است و برخی بخش ها نظیر اتصال کامل بخش انبار ها در دست تست و ارزیابی است.

سخنگوی دولت شرح داد: امیدواریم از واردات گرفته تا داخل انبار، مصرف کننده عمده و خرده فروش را در این سامانه داشته باشیم؛ بنابراین در حال تست مرحله انبار هستیم و پایلوت هم در چند انبار اجرایی شده است.

وی ادامه داد: چنین سامانه بزرگی به بیش از 25 زیرسامانه پس از تکمیل نیازمند است که در آنجا اجرای مرحله به مرحله صورت بگیرد و در کنار آن آموزش بازرگان و مجریان بخش دولتی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ربیعی خاطر نشان کرد: ذینفعان بخش دولتی باید آموزش ببینند، مجریان بخش دولتی مثل گمرک که این امکانات و رویه های جدید در سامانه گنجانده شده است را آموزش ببینند و این سامانه باید با دقت مورد استفاده ذینفعان امور واردات و صادرات قرار بگیرد. این اقدامات تا الان دنبال شده است. به جهت اهمیت کار هر هفته دو جلسه در سطح وزیران ذیربط و دستگاه های مجری سامانه برگزار می شود. در ده روز گذشته نیزدو جلسه پیشرفت سامانه با حضوررئیس جمهور، وزیر صمت و اعضای مرتبط با این سامانه برگزار شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 41953

به "سامانه جامع تجارت با 25 زیر سامانه در حال تکمیل است ، در 10 روز گذشته 2 جلسه در این مورد با حضور رئیس جمهور و وزرای ذیربط برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه جامع تجارت با 25 زیر سامانه در حال تکمیل است ، در 10 روز گذشته 2 جلسه در این مورد با حضور رئیس جمهور و وزرای ذیربط برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید