ساخت و سازهای غیرفنی چالش اصلی مدیریت شهری مازندران است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، محمدابراهیم یخکشی بعدازظهر یکشنبه در جمع شهرداران مازندران بابیان اینکه این استان هفت هزار کیلومتر رودخانه دارد و 500 کیلومتر آن در حوزه شهری قرار گرفته است، اظهار کرد: مدیریت و بهره برداری از رودخانه های شهری، ساماندهی سواحل و استفاده از مواهب دریا و تأمین منابع آب برای فضاهای شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ساخت و سازهای غیرفنی چالش اصلی مدیریت شهری مازندران است

وی ادامه داد: رودخانه ها در شهرها هم تهدید وهم فرصت هستند و شریانهای حیاتی تلقی می شوند و شهرها را در برابر سیلاب ها ایمن می کنند و شهرهایی که دارای رودخانه هستند معماری و منابع آبی بهتری داشته و ازنظر گردشگری شرایط خوبی دارند.

وی اضافه نمود: نبود دیواره سازی مناسب و اقدامات ساماندهی و استفاده از رودخانه ها از منظر زیبایی شناختی، موجب ساخت وسازهای غیر فنی شده است.

وی با اشاره به مباحث کلی در بحث مدیریت شهری، گفت: تعیین حریم و بستر رودخانه ها، ساماندهی و حفظ و ایمن سازی کناره ها و بستر رودخانه، حفظ کیفیت آب و حفاظت کیفی آب، بهسازی منظر و محیط های پیرامونی رودخانه ها و استفاده اقتصادی از رودخانه های شهری از الزامات مبحث مدیریت شهری هستند.

یخکشی از مبادله تفاهم نامه با شهرداری ها خبر داد و اضافه نمود: چارچوب این تفاهم نامه مبتنی بر رویکرد ساخت، بهره برداری و نگهداری است که انتظار داریم شهرداری ها با به کارگیری مشاورین، اقدامات ساماندهی از منابع رودخانه ها را انجام دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20739

به "ساخت و سازهای غیرفنی چالش اصلی مدیریت شهری مازندران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت و سازهای غیرفنی چالش اصلی مدیریت شهری مازندران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید