زاینده رود از اژیه به سمت گاوخونی در حرکت است

به گزارش بلاگ پو، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: در حال حاضر آب زاینده رود از ورزنه و اژیه عبور نموده و به سمت تالاب گاوخونی در حرکت است.

زاینده رود از اژیه به سمت گاوخونی در حرکت است

حسن ساسانی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد آخرین وضعیت جریان زاینده رود جهت تحویل حقابه تالاب گاوخونی، اظهار کرد: در حال حاضر آب زاینده رود از ورزنه و اژیه عبور و به سمت تالاب گاوخونی در حرکت است.

وی در مورد میزان حقابه تالاب گاوخونی، اضافه نمود: از دهم مهرماه بخشی از خروجی آب زاینده رود با توقف توزیع حقابه کشاورزان در شبکه نکوآباد، از سد رودشت برای تالاب گاوخونی و محیط زیست رهاسازی شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان شرح داد: طی چهار روز گذشته که سد رودشت در شرق اصفهان باز شد، بیش از 4 میلیون مترمکعب آب به سمت تالاب رها شده است.

وی با بیان اینکه در این رهاسازی بحث حقابه زیست محیطی رودخانه و همچنین تالاب گاوخونی مدنظر است، گفت: به دلیل جهت طولانی و 100 کیلومتری سد رودشت تا تالاب گاوخونی و با توجه به اینکه مدت ها در این جهت آبی جریان نداشته، درحال حاضر نفوذ آب در زمین زیاد است، اما امیدواریم آب به میزان کافی به تالاب برسد.

ساسانی درباره زمان دقیق رهاسازی آب به سمت تالاب گاوخونی، اظهار کرد: هنوز جریان آب به سمت گاوخونی به طور دقیق معین نیست. در حال حاضر خروجی سد زاینده رود کاهش یافته، چرا که تحویل حقابه کشاورزان به اتمام رسیده است و آب با حداقل میزان از سد زاینده رود خارج می گردد.

وی با بیان اینکه در مورد تحویل حقابه کشاورزان در سال آبی جدید، گفت: هر گونه تصمیم برای توزیع آب کشت پاییزه امسال در شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود اتخاد می گردد، اما هنوز در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است، با این وجود بعد از تشکیل جلسه برنامه منابع و مصارف زاینده رود در سال آبی جدید به ما ابلاغ خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان در مورد نگرانی هایی مبنی بر برداشت آب در جهت رسیدن زاینده رود به گاوخونی، گفت: در حال حاضر کشاورزان احتیاج چندانی به آب ندارند و کشت پاییزه آنها از آبان ماه انجام می گردد، بنابراین این نگرانی وجود ندارد.

به گفته ساسانی، امروز دوشنبه 15 مهر ماه، ذخیره مخزن سد زاینده رود 452 میلیون مترمکعب و ورودی سد 16 و خروجی آن 27 مترمکعب بر ثانیه است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13209

به "زاینده رود از اژیه به سمت گاوخونی در حرکت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاینده رود از اژیه به سمت گاوخونی در حرکت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید