روسیه: کُرد ها عقب نشینی از مناطق هم مرز با ترکیه را آغاز کرده اند

به گزارش بلاگ پو، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام نمود که یگان های کرد امروز (پنجشنبه) بر اساس توافق سوچی میان مسکو و آنکارا، خروج از مناطق مرزی سوریه و ترکیه را آغاز کرده اند.

روسیه: کُرد ها عقب نشینی از مناطق هم مرز با ترکیه را آغاز کرده اند

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: شبه نظامیان کرد عقب نشینی از مناطق مرزی سوریه با ترکیه را شروع کرده اند. باعث خرسندی است که نظاره گر اجرای توافقاتی باشیم که در سوچی حاصل شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب ردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی دیدارشان در سوچی به تفاهم نامه ای دست یافتند تا برای بهبود وضعیت شمال شرق سوریه و خاتمه دادن به عملیات نظامی در این منطقه اقدامات مشترکی را اتخاذ کنند.

طبق این توافقنامه، به عناصر ی پ گ 150 ساعت فرصت داده می شود از عمق 30 کیلومتری مرز های ترکیه و سوریه خارج شوند تا بعد از آن روسیه و ترکیه عملیات گشت زنی مشترک خود را شروع کنند.

دو رئیس جمهوری موافقت کردند روسیه در اجرای توافقنامه امضا شده موسوم به آدانا که بین سوریه و ترکیه در سال 1998 امضا شد، مشارکت داشته باشد و دو کشور تلاشی مشترک برای مبارزه با تروریسم و بازگرداندن آوارگان به سرزمین شان صورت دهند.

از سوی دیگر، منابع محلی در سوریه از انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی ساختمان مرکز فرهنگی قدیمی در شهر تل ابیض در حومه شمالی رقه و زخمی شدن چند تن خبر دادند.

منابع مذکور گفتند: این خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یکی از مقر های فیلق المجد (یکی از گروه های معارض تحت حمایت ترکیه) در داخل شهر تل ابیض منفجر شد و در نتیجه آن چهار تن از غیرنظامیان زخمی شدند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14226

به "روسیه: کُرد ها عقب نشینی از مناطق هم مرز با ترکیه را آغاز کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: کُرد ها عقب نشینی از مناطق هم مرز با ترکیه را آغاز کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید