روزی که ستاره رئال مادرید برابر این تیم بازی کرد

به گزارش بلاگ پو، آلفرود دی استفانو با پیراهن اسپانیول برای نخستین بار برابر رئال مادرید بازی کرد.

روزی که ستاره رئال مادرید برابر این تیم بازی کرد

به گزارش خبرنگاران، آلفردو دی استفانو در تابستان سال 1964 تیم خود را تغییر داد. ستاره آرژانتینی پس از اینکه جام اروپا را به همراه رئال مادرید در وین از دست داد و مغلوب اینتر شد تصمیم گرفت باشگاهش را عوض کند. تیم مادریدی به او پیشنهاد داد مشاور فنی باشگاه گردد اما دی استفانو آن را نپذیرفت. او در مرز 38 سالگی بود و دوست داشت باز هم فوتبال بازی کند. مهاجم اسپانیایی-آرژانتینی از سلتیک پیشنهاد داشت اما ترجیح داد در اسپانیول بازی کند. راهنمایی تیم اسپانیایی را لادیسلاو کوبالا بر عهده داشت، کسی که یک سال قبل از دنیای فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی نموده بود. اسپانیول برنامه های جذابی در نظر گرفته بود و دی استفانو آن ها را دوست داشت. این تیم با کارملو که دروازه بان اتلتیک بیلبائو بود قرارداد امضا کرد. همچنین رامیرس و رودیا، بازیکنان وایادولید را در اختیار گرفت. با وال بازیکن لوانته قرارداد امضا کرد. کوژمان و ریاحی نیز به این تیم پیوستند تا اسپانیول به خوبی تقویت گردد.

جدایی دی استفانو برای مادریدی ها مانند یک شوک بود و دو دستگی در میان طرفداران ایجاد کرد. مادرید پنج هفته به سرانجام قهرمان لالیگا شده بود و توانسته بود راهی دیدار نهایی جام قهرمانان اروپا گردد. دی استفانو توانست در 24 بازی یازده گل برای این تیم به ثمر برساند. همچنین در جام قهرمانان اروپا در 9 بازی پنج بار دروازه حریفان را باز کرد. حتی در اواسط تابستان در خیابان بحث بر سر جدایی مهاجم آرژانتینی بود. قرعه کشی لالیگا برگزار گردید و سر و صدای زیادی بر پا کرد. مادرید در هفته نخست باید در ساریا به مصاف اسپانیول می رفت. سفیدپوشان باید برابر دی استفانو بازی می کردند.

تلویزیون اسپانیا این بازی را پخش کرد. تیم مادرید نسبت به یک فصل قبل تغییر خاصی ننموده بود و تنها گروسو به جای دی استفانو در ترکیب این تیم دیده می شد. سفیدپوشان با آرکیستاین، ایسیدرو، سانتاماریا، میرا، مولر، زوکو، آمانسیو، فلیکس روئیس، گروسو، پوشکاش و خنتو به میدان رفتند. گروسو مهاجم جوان و گلزنی بود. از طرفی اسپانیول با ترکیب کارملو، خوان مانوئل، بارتولی، ریرا، کوژمان، رامیرس، وال، ایدوگوراس، دی استفانو، رودیا و مارتینس وارد زمین شد. رامیرس در دقیقه 16 میزبان را پیش انداخت اما پوشکاش با گل هایش در دقایق 57 و 82 جبران کرد. دی استفانو می توانست به وسیله ضربه آزاد گلزنی کند اما دروازه بان مادرید اجازه نداد این اتفاق رخ دهد.

پوشکاش و دی استفانو در سرانجام بازی همدیگر را در آغوش گرفتند. مهاجم آرژانتینی دو فصل در اسپانیول حضور داشت اما هرگز در سانتیاگو برنابئو بازی نکرد. او به خاطر آسیب دیدگی نتوانست در استادیوم مادرید بازی کند. با این حال یک بار به برنابئو بازگشت تا در مراسم تقدیرش شرکت کند. این دیدار در هفتم ژوئن در سال 1967 برابر سلتیک انجام شد. سلتیک که قهرمان اروپا شده بود توانست بازی را با نتیجه یک بر صفر به نفع خود سرانجام دهد. تک گل بازی را لنوکس به ثمر رساند. دی استفانو 14 دقیقه بازی کرد و جایش را به گروسو داد که وارث پیراهن او (شماره 9) بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4521

به "روزی که ستاره رئال مادرید برابر این تیم بازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزی که ستاره رئال مادرید برابر این تیم بازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید