راه اندازی 46 سامانه ثبت تردد خودروها در معابر ورودی و خروجی تهران

به گزارش بلاگ پو، عصر امروز سامانه های ثبت تردد خودروها در معابر ورودی و خروجی شهر تهران با حضور معاون شهردار و رییس پلیس راهور تهران افتتاح شد.

راه اندازی 46 سامانه ثبت تردد خودروها در معابر ورودی و خروجی تهران

به گزارش خبرنگاران، نواب حسینی منش ظهر امروز در مراسم افتتاح سامانه های ثبت تردد خودروها در معابر ورودی و خروجی شهر تهران با بیان اینکه مرحله اول طرح کاهش آلودگی هوا از اول آبان ماه سال 95 تنها در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک اجرایی شد گفت: حالا در آستانه دو سالگی اجرای طرح کاهش، از امروز مرحله دوم این طرح اجرا شده است و با دوربین های نظارتی، خودروهای فاقد معاینه فنی به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته کنترل می شوند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می گردد از آنجایی که در فاز دوم طرح کاهش باید همه خودروهای تردد نماینده در سطح شهر معاینه فنی اخذ نمایند و از آنجایی که تعدادی از خودروها بخصوص خودروهای فرسوده نمی توانند معاینه فنی دریافت نمایند، محتمل است که خودروها به سمت کوچ از تهران پیش بروند چرا که با اجرای مرحله دوم طرح کاهش، عرصه برای خودروهای فرسوده سخت تر شده است.

وی با بیان ا ینکه سال جاری برای اجرای مرحله دوم طرح کاهش از 5 ماه جلوتر اطلاع رسانی های لازم انجام گرفت اما روز پنجشنبه گذشته مراکز، شلوغ شد، گفت: از 5 ماه قبل تر مدام اعلام کردیم که از اول آبان ماه مرحله دوم طرح کاهش شروع می گردد و دقیقا در روزهای منتهی به اجرای طرح، شاهد هستیم که صف ورودی به مراکز معاینه فنی شلوغ می گردد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارشناسان مراکز معاینه فنی در سه شیفت کاری کنترل معاینه فنی خودروها را انجام می دهند گفت: تا دو هفته آینده دو مرکز معاینه فنی جدید و 5 مرکز معاینه فنی سیار به تعداد مراکز معاینه فنی اضافه می شوند.

حسینی منش با بیان اینکه ظرفیت مراکز معاینه فنی تهران پاسخگوی سه میلیون خودرو در سال است، گفت: روزانه حدود 8 هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی داریم اما از دیروز تا حالا تعداد مراجعات به 12 هزار مراجعه رسیده است و قطعا این سربار مراجعات، سبب طولانی شدن صف مراجعه می گردد و این در حالی است که افراد می توانند با انجام نوبت دهی آنلاین، از ظرفیت مراکز آگاه شده و در صف انتظار نایستند.

به گزارش خبرنگاران، مرتضی صلوتی معاون فنی شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه امروز 46 سامانه ثبت تردد معابر ورودی و خروجی شهر تهران فعالیت خود را شروع می نمایند، گفت: این سامانه ها در 23 نقطه شهر ساماندهی شده اند و می تواند سه میلیون تردد از مبادی ورودی و خروجی تهران را ثبت کند.

وی اضافه نمود: با هماهنگی و همکاری پلیس راهور کد ثبت تخلف معاینه فنی به 1200 دوربین پایتخت داده شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2374

به "راه اندازی 46 سامانه ثبت تردد خودروها در معابر ورودی و خروجی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 46 سامانه ثبت تردد خودروها در معابر ورودی و خروجی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید