در همدان کمبود مرغ نداریم

به گزارش بلاگ پو، رئیس اداره تنظیم بازار و اموربازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان کمبود مرغ نداریم، گفت: براساس جوجه ریزی های خرداد و تیر سال جاری در استان کمبود مرغ نداریم.

در همدان کمبود مرغ نداریم

داریوش سرحدی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به افزایش 45 درصدی جوجه ریزی در تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهارکرد: جوجه ریزی تیر و خرداد سال جاری جوجه ریزی معقولی بوده به طوریکه در تیرماه 2 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان اجرا شده است.

وی با تأکید بر اینکه استان همدان جز معدود استانهایی است که مرغ را به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازارعرضه می نماید، توضیح داد: مرغ در همدان به قیمت مصوب خرید و فروش می گردد به طوریکه از مرغداران 9200 تومان و در کشتارگاه 12 هزار و 200 تومان و برای مصرف نماینده 12 هزار و 900 تومان عرضه می گردد.

وی با اشاره به اینکه استانهای همجوار قیمت مرغ را بالاتر از نرخ مصوب تنظیم بازار کشور عرضه می نماید، اضافه نمود: مرغ در استانهای همجوار به قیمت بالاتری فروخته می گردد و براین اساس جذابیتی برای کشتارگاه های استان ندارد که مرغ را خارج از استان خریداری و کشتار نمایند.

سرحدی ادامه داد: کشتارگاه ها می توانند مرغ را از استانهای دیگر خریداری و کشتار نمایند و با 15 درصد بالاتر از قیمت مصوب بفروشند که البته این مرغ های قطعه بندی در رستورانها توزیع می گردد چرا که ما نمی خواهیم مرغ های با قیمت تنظیم بازاری در سطح رستورانها توزیع گردد.

رئیس اداره تنظیم بازار و اموربازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه حداقل خروج مرغ از استان وجود دارد، یادآور شد: در ستاد تنظیم بازار هماهنگی اجرا شده است و شاید کمترین مرغ از همدان صورت بگیرد.

وی با اشاره به کشتار 95 تن مرغ در روز گذشته، گفت: سرانه مصرف مرغ در همدان 21 کیلوگرم در سال است و کشتار 100 تا 110 تن مرغ در روز احتیاج همدان را رفع می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11967

به "در همدان کمبود مرغ نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در همدان کمبود مرغ نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید