خبرنگاران پایش ورودی های ایذه تشدید می شود

به گزارش بلاگ پو، اهواز -خبرنگاران - فرماندار ایذه با بیان اینکه فرایند پایش ورودی های ایذه از سمت چهارمحال و بختیاری و اهواز تشدید می شود گفت: غربالگری افراد در این محل ها با جدیت بیشتری ادامه دارد.

خبرنگاران پایش ورودی های ایذه تشدید می شود

به گزارش خبرنگاران، حسین لامی زاده روز دوشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان ایذه با مهم خواندن بحث غربالگری در ورودی ها برای پیشگیری از شیوع کرونا گفت: در بازدید نامحسوس از ورودی های ایذه تعیین شد که نیروهای غربالگری در پست های پایش حضور ندارند.

وی با تاکید بر کنترل محورهای ورودی به ایذه و غربالگری مسافران اضافه کرد: موضوع غیبرطرفال شدن پایش این محورها بسیار خطرناک است زیرا سلامت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین دیگر نباید شاهد غیبرطرفال بودن این پست های پایش باشیم.

فرماندار ایذه با بیان اینکه کسبه مجاز، تا سلامتشان تایید نشود و تست کرونا ندهند، حق باز کردن مغازه ها را ندارند شرح داد: تمام این افراد باید با مراجعه به مراکز بهداشتی نسبت به اخذ کارت سلامت اقدام کنند در غیر اینصورت حق بازگشایی واحد صنفی خود را ندارند.

لامی زاده با انتقاد از کسانی که با وجود هشدارها اقدام به برگزاری مراسم فاتحه، جشن و مسافرت می کنند گفت: تلاش های زیادی برای فرهنگ سازی رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا شده است اما برخی از مردم هنوز از برگزاری مراسم و جشن ها ابایی ندارند و مسافرت های خود را نیز انجام می دهند.

وی از بخشداران خواست با جدیت بیشتری نسبت به سلامت مردم مراقبت کنند و از برگزاری مراسم و جشن ها جلوگیری کنند.

رییس شورای سلامت ایذه کار پیشگیری از کرونا در ایذه را خوب توصیف و تاکید کرد: آمار دانه ای ابتلا به کرونا گواه این ادعا است، ادامه این راه تلاش بیشتر مسئولان را می طلبد تا این ارقام را به صفر برسانیم و سلامت مردم را تضمین کنیم.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تلاش های زیادی شده است که یکی از آنها قطع زنجیره کسانی است که به کرونا مبتلا هستند، از خانواده و اطرافیان همه مبتلایان به این ویروس در ایذه آزمایش گرفته می شود تا در صورت مثبت بودن تحت درمان قرار گیرند و به این صورت از انتشار این ویروس جلوگیری می شود.

فرماندار ایذه از افتتاح نقاهتگاه ویژه بیماران کرونایی در طول هفته آینده در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: پیگیری لازم در این زمینه اجرا شده است، با افتتاح این نقاهتگاه کسانی که آزمایش کرونای آنها مثبت شود در این مرکز بستری و تحت قرنطینه قرار می گیرند تا بهبود یابند.

لامی زاده از مسئولان خواست کار ضدعفونی ادارات تحت امر خود را تا برطرف شدن این بحران ادامه دهند. تمام دستگاه ها باید آماده باشند که اگر برای غربالگری و کنترل محورهای ورودی به شهرستان به کارکنان آنها نیاز شد، با ستاد پیشگیری از کرونا ایذه همکاری کنند.

وی در ادامه شرح داد: مسئولان منتظر تقدیر و تشکر نباشند، در این شرایط همه باید پای کار باشند تا به کنترل شیوع کرونا کمک کنند، عملیات ضدعفونی معابر و اماکن و آهک پاشی کانال ها و جداول توسط شهرداران، بخشداران و دهیاران به صورت مداوم انجام شود.

مسافران، یکی از عوامل اصلی افزایش مبتلایان به کرونا در ایذه

مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه نیز در نشست شورای سلامت گفت: برخلاف توصیه های اجرا شده شاهد مسافرت بسکمک از مردم بودیم ضمن اینکه بسکمک از اهالی این شهرستان میزبان مسافران نوروزی بودند، قطعا این موضوع یکی از عوامل اصلی افزایش مبتلایان کرونا در ایذه است.

حسین شاهولی از اهمیت ادامه پایش ورودی های ایذه سخن گفت و تاکید کرد:اگر کار کنترل و غربالگری در ورودی های ایذه انجام نمی شد اکنون شاهد افزایش چشمگیر تعداد بیماران کرونایی در شهرستان بودیم لذا این اقدام باید ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز فصل فروش سبزیجات کوهی در سطح شهرستان ایذه گفت: باید با نیروی انتظامی هماهنگی لازم انجام شود تا فروشندگان سبزیجات کوهی و محلی با رعایت فاصله اجتماعی محصول خود را به فروش برسانند.

شاهولی از پیش بینی کاهش آمار مبتلایان به کرونا در ایذه در سه الی چهار هفته آینده در صورت رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم خبر داد و اضافه کرد: همچنان به مردم توصیه می کنیم که ضمن رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی، از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر پرهیز کنند.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از 200 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23902

به "خبرنگاران پایش ورودی های ایذه تشدید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پایش ورودی های ایذه تشدید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید