حقوق سالانه این مدیر عامل ها کمتر از یک دلار است!

به گزارش بلاگ پو، در حالی که بسیاری از مدیر عامل های شرکت های بزرگ فناوری به دلیل دستمزد بالای خود مورد انتقاد قرار می گیرند، مدیرانی نیز وجود دارند که حقوق سالانه آن ها مبلغ یک دلار یا کمتر است! البته این موضوع به معنی زندگی بدون پول نیست.

حقوق سالانه این مدیر عامل ها کمتر از یک دلار است!

اکثر مدیر عامل هایی که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد، در فهرست میلیاردرهای دنیای فناوری جای می گیرند؛ اما بعضی از آن ها در سال تنها یک دلار حقوق دریافت می نمایند. با توجه به مسئولیت های یک مدیر عامل، این میزان دریافتی ناعادلانه به نظر می رسد و به همین دلیل برای جبران این شرایط، اکثر آن ها با افزایش ارزش سهام شرکت پاداش دریافت می نمایند و در واقع درآمد اصلی آن ها از این راه است.

گزارش جدید Business Insider به چگونگی کسب درآمد این مدیر عامل ها و حقوق آن ها می پردازد. این گزارش بر اساس رده بندی پردرآمدترین مدیر عامل ها که در نیویورک تایمز به چاپ رسیده بود تنظیم شده است. نکته جالب گزارش این است که ایلان ماسک در سمت مدیر عامل تسلا در سال 2018 هیچ مبلغی به عنوان حقوق دریافت ننموده و در واقع حقوق او صفر دلار بوده، اما شرکت به او پاداشی 2.3 میلیارد دلاری داده است.

در ادامه با افراد بیشتری آشنا می شویم که روشی مشابه را در حوزه مدیریتی خود اتخاذ نموده اند:

لری پیج و سرگئی برین

با توجه به گزارش سالانه گوگل به آژانس های دولتی ایالات متحده، بنیان گذاران این شرکت، پیج و برین، در سال 2004 درخواست کردند که حقوق آن ها به مبلغ یک دلار برای هر سال کاهش یابد. از آن موقع، کمیته حقوق و مزایا در گوگل به آن ها دستمزدهای رقابتی سالانه را پیشنهاد می دهد که همچنان آن را رد می نمایند.

پیج و برین از پاداش و سود مربوط به عملکرد شخصی خود یا شرکت نیز صرف نظر نموده اند و هیچ سهمی از سهام کلی گوگل یا عواید آن ندارند؛ در واقع هیچ وابستگی به سهام این شرکت ندارند. با این وجود، دارایی فعلی پیج معادل 34.9 میلیارد دلار و دارایی برین 34.3 میلیارد دلار برآورد می گردد.

ایلان ماسک

با توجه به گزارش های اقتصادی تسلا، ایلان ماسک طبق قانون کالیفرنیا کمترین میزان دستمزد را داشته است. آخرین گزارش نیز این موضوع را تایید می نماید:

گرچه در این گزارش به عدم پذیرش حقوق از سوی ماسک اشاره شده است، گزارشگر Business Insider به New Times گزارش داده است که ماسک پاداشی 2.3 میلیارد دلاری از تسلا دریافت نموده است. او می گوید:

مارک زاکربرگ

در یک جلسه پرسش و پاسخ درباره فیس بوک که در سال 2015 برگزار گردید، مارک زاکربرگ، موسس و مدیر عامل این شرکت اظهار داشت که به اندازه کافی درآمد کسب نموده است و در این زمان تنها به این فکر می نماید که با هر آنچه دارد بهترین کار را انجام دهد. زاکربرگ نیز سالانه یک دلار حقوق دریافت می نماید.

طبق ادعای واشنگتن پست، مدیر عامل فیس بوک در سال 2013 به جمع دریافت نمایندگان حقوق یک دلاری پیوسته است. همچنین، او از دریافت پاداش و سود سهام نیز خودداری می نماید که تصور می گردد به دلیل کنترل سهام این شرکت باشد. دارایی او در حال حاضر 74 میلیارد دلار است.

جک دورسی

در امسال، گزارش های اقتصادی توییتر نشان دهنده این موضوع بود که مدیر عامل این شبکه اجتماعی تنها 1.40 دلار حقوق دریافت نموده است. پیش از این نیز دورسی هیچ پاداشی دریافت ننموده است. آخرین گزارش های اقتصادی این شرکت این طور بیان می نماید:

در ماه آوریل در گزارشی به این موضوع اشاره شد که حقوق 1.40 دلاری نیز نمادین و به دلیل به روز رسانی تعداد کاراکترهای هر پیغام از 140 به 280 کاراکتر بوده است. ارزش فعلی دارایی دورسی معادل 5.4 میلیارد دلار پیش بینی شده است.

لری الیسن

در سال گذشته، اوراکل در گزارش خود قید کرد الیسن (که اکنون مدیر عامل و مدیر ارشد تکنولوژی شرکت است) یک دلار به عنوان حقوق سالانه دریافت نموده است. با توجه به گزارش های اخیر، الیسن از سال 2011 این مبلغ را به عنوان حقوق دریافت می نماید.

در همین حال، دستیاران مدیر عامل، سفرا کتز و مارک هرد، در سال 2018 علاوه بر پاداش خود، هر یک مبلغ 950 هزار دلار نیز به عنوان حقوق سالانه دریافت نموده اند. البته حقوق این دو نفر نیز از سال 2014 تا کنون افزایشی نداشته است.

درآمد واقعی الیسن به وسیله پاداش هایی است که به دلیل افزایش ارزش سهام شرکت دریافت می نماید و البته فعالیت های دیگری نیز دارد. ثروت او حدود 56.9 میلیارد دلار تخمین زده می گردد.

دیوید فیلو

فیلو یکی از بنیان گذاران یاهو است که او را با Chief Yahoo نیز می شناسند. طبق گزارش آژانس های دولتی، او پس از بازگشت به هیئت مدیره در سال 2014، سالانه یک دلار به عنوان حقوق دریافت می نماید. فیلو از برنامه های تشویقی یاهو برای صاحبان شرکت نیز سهمی نمی پذیرد و با این حال سرمایه او در حدود 4.7 میلیارد دلار تخمین زده می گردد.

ایوان اشپیگل

پس از عرضه عمومی سهام اسنپ چت در سال 2017، هم بنیان گذار و مدیر عامل این شرکت حقوق سالانه خود را از 500 هزار دلار به یک دلار کاهش داد. طبق گزارشی که در همان سال منتشر شد، او تا سال 2020 به صورت فصلی از سهام خود در این شرکت سود دریافت خواهد نمود. دارایی او در حال حاضر 3 میلیارد دلار است.

منبع: Business Insider

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9778

به "حقوق سالانه این مدیر عامل ها کمتر از یک دلار است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق سالانه این مدیر عامل ها کمتر از یک دلار است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید