جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان غربی ویژه نوروز 98 برگزار گردید

به گزارش بلاگ پو، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان غربی به منظور برنامه ریزی در مورد سفرهای نوروز 98 در سالن استانداری این استان برگزار گردید.

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان غربی ویژه نوروز 98 برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، این جلسه در سالن جلسات استانداری با حضور ولی تیموری رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی، مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی و با حضور نمایندگانی از 10 کمیته این ستاد در سالن جلسات استانداری برگزار گردید.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در این جلسه گفت: استان آذربایجان غربی بدلیل متنوع بودن از لحاظ زبان، گویش، مذهب تنوع فرهنگی داشته و فرهنگ این استان جز فرهنگ های غنی است.

تیموری در ابتدای جلسه با بیان اینکه نوروز فصل سفر است، اظهار کرد: این سفرها نباید بعنوان یک موضوع ساده در نظر گرفته گردد بلکه باید از این فرصت ها استفاده بهینه کرد.

او اضافه نمود: استان آذربایجان غربی به دلیل قرار دریافت در مرز ترکیه و راستا تردد مسافران خارجی و داخلی شاهد ورود گردشگران بسیاری بوده و از این فرصت ها باید با مدیریت خوب برای جلب گردشگران استفاده کرد.

این مقام مسئول توضیح داد: فرهنگ عید نوروز؛ فرهنگ شادی و نشاط بوده و باید از این فرهنگ، خاطره خوب و دلنشین در ذهن گردشگر نقش ببندد.

تیموری با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر از هر مرز این استان تردد می نمایند، گفت: ما از این ترددها باید بتوانیم استفاده اقتصادی برای استان داشته باشیم، هرینه کرد هر گردشگر بطور متوسط یک هزار و 350 دلار بوده که با مدیریت و ایجاد طرح های خوب می توان استفاده اقتصادی خوبی کرد.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دستگاه های زیادی عضو ستاد ملی هماهنگی خدمات سفر هستند، اضافه نمود: فرهنگ استان آذربایجان غربی بدلیل متنوع بودن از لحاظ زبان، گویش و مذهب فرهنگی غنی بوده که باید در شناساندن این فرهنگ در عید نوروز ستاد تمام کوشش خود را بکار بگیرد.

جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسهبا بیان اینکه هدف از این نشست را تبیین دستورالعمل های خدمات سفر ویژه نوروز 98بوده، اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر با هدف توسعه گردشگری داخلی و یکپارچه سازی سیاستگذاریهای مربوطه است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: در ستاد اجرایی خدمات نوروز استان 10 کمیته فعالیت دارد و ما بعنوان دبیرخانه ستاد اجرایی اقدامات زیادی را انجام خواهیم داد.

جباری توضیح داد: یکی از نکات برجسته این طرح، کمیته های تخصصی ده گانه است که بمنظور انجام بهینه امور ، برای هریک از این کمیته ها وظایف خاصی تعریف و پیش بینی شده است و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بعنوان دبیرخانه استانی ستاد مرکزی خدمات سفر، موظف است که وظایف و بندهای تدوین شده کمیته های اجرایی را پی گیری و به ستاد مرکزی منعکس کند.

در ادامه جلسه پیمان آرامون، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز گفت:آذربایجان با طبیعت بکر، چشم نواز و آثار تاریخی منحصر بفرد و با داشتن پنج پایانه فعال مرزی در حوزه گردشگری و سه فرودگاه از ظرفیت کم نظیری برخوردار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام ارگان های عضو این کمیته باید کوشش خود را در شناساندن جاذبه استان آذربایجان غربی بکار ببرند، اضافه نمود: راه اندازی سامانه نظر خواهی از مسافران نوروزی حتما باید فعال شوند و در سال گذشته بیشتر مسافران بومی بوده که باید توجه ویژه به این مسئله کرد.

او در ادامه سخنان خود اذعان کرد: مثل هرسال راه اندازی اتوبوس های گردشگری در شهرهای بزرگ استان و تاکسی های همیار گردشگر نیز باید در اولویت برنامه ها باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11178

به "جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان غربی ویژه نوروز 98 برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان غربی ویژه نوروز 98 برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید