تکمیل و بهره برداری9 طرح آبخیزداری در منطقه گل رودبار

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس اداره منابع طبیعی مهدی شهر بابیان اینکه 9 طرح آبخیزداری در منطقه گل رودبار تکمیل و به بهره برداری رسید، گفت: اعتبار این طرح ها از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

تکمیل و بهره برداری9 طرح آبخیزداری در منطقه گل رودبار

به گزارشبه گزارش خبر گزاری خبرنگاران از سمنان، حمیدرضا عبدوس بیان اینکه 9 طرح آبخیزداری در منطقه گل رودبار مهدی شهر با حجم دو هزار و 800 مترمکعب تکمیل و به بهره برداری رسید، گفت: با اجرای این طرح ها 17 هزار نفر از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

وی بابیان اینکه طی سه سال گذشته طرح آبخیزداری در 28 هزار مترمکعب حوضه های آبخیز شهرستان مهدی شهر از محل صندوق توسعه ملی اجرایی شده است، اضافه کرد: این طرح ها ازلحاظ وسعت و حجم طرح در شهرستان مهدی شهر اقدامات انجام شده در 10 سال گذشته برابری می نماید.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدی شهر ضمن بیان اینکه طی امسال اجرای طرح های مکانیکی آبخیزداری مانند بند سنگ وملات به حجم پنج هزار مترمکعب در دو حوضه آبخیز گل رودبار تکمیل و حوضه هیکو در دست احداث و تکمیل است، ابراز داشت: برای به ثمر رسیدن این طرح ها 30 میلیارد ریال اعتبار برنامه ریزی شده است.

عبدوس ضمن بیان اینکه طرح های آبخیزداری و آبخوان داری طی سنوات گذشته باعث کنترل سیلاب و رواناب های حاصل از بارش باران در منطقه شده است، توضیح داد: تقویت سفره آب های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک دیگر مزایای این طرح ها به شمار می رود.

خبرنگار - ابراهیم پورتقی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45480

به "تکمیل و بهره برداری9 طرح آبخیزداری در منطقه گل رودبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل و بهره برداری9 طرح آبخیزداری در منطقه گل رودبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید