کوشش لندن برای نجات کریسمس از چنگال بحران سوخت

به گزارش بلاگ پو، دولت انگلیس برنامه هایی را برای مقابله با بحران ایجاد شده در توزیع کالا و سوخت به علت کمبود شدید راننده کامیون در دوران پسا برگزیت مد نظر قرار داده تا شاید بتواند در آستانه کریسمس شرایط را بهتر کند.

کوشش لندن برای نجات کریسمس از چنگال بحران سوخت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه پاسار نویه پرسه در مطلبی نوشت: وزارت حمل و نقل انگلیس شب گذشته خاطرنشان کرد که از ماه اکتبر تا شب کریسمس در مجموع 10500 نیروی متخصص برای جبران کمبودهای ایجاد شده به کشور وارد گردد. این نیروها شامل 5 هزار راننده کامیون و 5500 کارگر ماهر برای پردازش طیور است.

گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل انگلیس بعلاوه گفت: باید اطمینان حاصل گردد که آمادگی برای تعطیلات کریسمس طبق برنامه پیش می رود. نمایندگان کسب و کار البته به سرعت و در عین حال با شک تردید به این خبر دولت انگلیس واکنش نشان دادند.

در ادامه این مطلب آمده است: هفته هاست که اقتصاد انگلیس از مسائل قابل توجه در زمینه توزیع کالا به دلیل کمبود 100 هزار راننده کامیون رنج می برد. یکی از دلایل این مسئله قوانین سختگیرانه مهاجرت از زمان برگزیت است. حالا این نگرانی ایجاد شده است که مواد غذایی برای شام کریسمس و اسباب بازی به اسم هدیه برای شب نوی سال میلادی کمیاب گردد.

عامل مشخص نماینده برای کوتاه آمدن دولت که تا همین اخیرا از قواعد استثنایی ویزا برای خارجیان به منظور جبران کمبود نیروی متخصص خودداری می کرد به دلیل ایجاد صف های طولانی در پمپ بنزین ها است. به دلیل مسائل ایجاد شده در فرایند توزیع سوخت چندین صندلی سوخت در این کشور تعطیل شده بودند.

شاپس در این باره گفت: بعد از 18 ماه بسیار سخت من می دانم که این کریسمس برای همه ما تا چه میزان اهمیت دارد و از این رو ما این برنامه ها را در اسرع وقت انجام می دهیم تا اطمینان حاصل گردد که آمادگی ها در جهت خود واقع شده است.

نمایندگان بخش تدارکات و صنایع غذایی از برنامه های دولت استقبال نموده اند. در عین حال آن ها این مسئله را آشکار کردند که در مجموع 10500 کارگر ماهر متخصص برای جبران کمبودها کافی نیستند. اندرو اوپی، از اتحادیه خرده فروشان انگلیس در این باره می گوید که تنها سوپرمارکت ها به حداقل 15 هزار راننده کامیون احتیاج دارند تا فروشگاه ها تا قبل از کریسمس با ظرفیت کامل کار نمایند و از اختلال و مسائل توزیع کالا اجتناب گردد.

رئیس اتاق بازرگانی انگلیس هم این انتقاد را وارد نموده که این اقدامات دولت کافی نیستند. وی در این باره گفته است: این مشابه این است که بخواهیم آتش را با یک انگشت آب خاموش کنیم.

در مقابل وزارت حمل و نقل انگلیس هم اعلام نموده که واردات نیروی کار، راهکار پایدار برای این مشکل نیست، بلکه بسته ای از اقدامات یاریی است که در نظر گرفته شده است.

بعلاوه دولت این طور برنامه ریزی نموده که مربیان ارتش در آموزش رانندگی به رانندگان کامیون ها یاری نمایند. علاوه بر این حدود یک میلیون نامه به رانندگان سابق کامیون ها ارسال می گردد تا آن ها را برای بازگرداندن به کار متقاعد نمایند.

در حالی که نمایندگان مشاغل اعتراف می نمایند که برگزیت یک دلیل برای ایجاد این شرایط است اما دولت ارتباط بین این دو را رد می نماید.

هجوم مردم انگلیس به پمپ بنزین ها در سراسر این کشور همچنان ادامه دارد و موجب شده است که یکی از مدیران این صنعت در بریتانیا هشدار دهد بسیاری از مردم بدون سوخت خواهند ماند.

بریتیش پترولیوم خاطرنشان کرد که حدود 20 پمپ بنزین از این شرکت تعطیل شده و بین 50 تا 100 پمپ بنزین دیگر در حال حاضر سوخت ندارند.

دولت انگلیس در حال حاضر از کمبود شدید راننده کامیون رنج می برد و چندین شرکت به همین خاطر تعداد زیادی صندلی سوخت در انگلیس را تعطیل نموده اند.

بسیاری رانندگان اروپایی کشور را ترک نموده اند و به دلیل مراحل ویزای پیچیده و گران به دلیل عواقب برگزیت رانندگان تازه جایگزین نمی شوند.

کار کردن به اسم راننده کامیون از زمان نهایی شدن مسئله برگزیت دیگر برای غیر انگلیسی ها جذابیتی ندارد. پیامد وقوع برگزیت این کار دشوارتر از گذشته شده است و مرزها به اروپا بسته شده اند و موانع دیوان سالارانه بالایی وجود دارد.

انگلیس پس از 47 سال عضویت، 12 دیماه 1399 به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد. دولت این کشور می گوید به توافقی درباره آینده همکاری های تجاری با اتحادیه اروپا دست یافته است. اما عملا این خروج دردسرهای زیادی را به ویژه برای انگلیس ایجاد نموده است.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55200

به "کوشش لندن برای نجات کریسمس از چنگال بحران سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش لندن برای نجات کریسمس از چنگال بحران سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید