ترکیه در تجارت با ایران واحد پول ملی را جایگزین دلار خواهد نمود

به گزارش بلاگ پو، رییس جمهور ترکیه گفت که آنکارا در روابط تجاری خود با ایران و چین از واحد پول ملی استفاده خواهد نمود. گفته می گردد ترکیه در حال آنالیز همین طرح با روسیه نیز هست.

ترکیه در تجارت با ایران واحد پول ملی را جایگزین دلار خواهد نمود

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری میدل ایست مانیتور، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در نشست تجاری ترکیه و قرقیزستان که در بیشکک برگزار گردید، بر لزوم توقف تسلط دلار آمریکا بر تبادلات تجاری و جایگزینی واحدهای پول ملی به جای دلار در روابط تجاری تاکید نمود.

اردوغان طی سخنان خود در این نشست گفت: برقراری تبادلات تجاری دنیا به ویژه بر مبنای دلار آمریکا روز به روز به مشکل بزرگتری تبدیل می گردد.

رییس جمهور ترکیه در این باره شرح داد: کشورها، شرکت ها و تجار باید با مسائل وابسته به تبادلات تجاری بر مبنای دلار آمریکا، فشارهای ناشی از میزان تبادلات و دشواری های ذاتی تجارت دست و پنجه نرم نمایند.

اردوغان توضیح داد که سیستم تسهیلات تجاری به مانع اصلی تجارت آزاد دنیای تبدیل گردیده و اقتصادهای درحال ظهور با این مشکل روبه رو هستند و بزرگترین مثال آن حملات اقتصادی ای است که ترکیه در هفته های اخیر با آن روبرو گردیده است.

وی اضافه کرد: هدف دستکاری نرخ تبادلات خارجی برانگیختن تردیدهایی درباره قدرت و ثبات اقتصاد ترکیه است. همه اقداماتی که از سوی موسسات رتبه بندی اعتباری دنیای اجرا شده، سیاست زده هستند. این موسسات عملکرد صادقانه ندارند، متقلب هستند و ما به آن ها باور نداریم.

رییس جمهور ترکیه همچنین تاکید نمود که کشورش برای دستیابی به اقتصادی کاملا مستقل به ویژه در زمینه صنایع دفاعی مصمم است و اقتصاد این کشور بر دشواری های فعلی غلبه می نماید و قدرتمندتر از پیش ظاهر می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1236

به "ترکیه در تجارت با ایران واحد پول ملی را جایگزین دلار خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه در تجارت با ایران واحد پول ملی را جایگزین دلار خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید