تدوین استاندارد ملی مجتمع های آب درمانی به اردبیل واگذار شد

به گزارش بلاگ پو، قادر تقی زاده پیش از ظهر پنج شنبه در حاشیه جلسه بررسی شرایط استاندارد مراکز اقامتی اردبیل به خبرنگاران گفت: ضوابط استانداردسازی آب درمانی ها توسط شرکت مشاور در دست مطالعه است.

تدوین استاندارد ملی مجتمع های آب درمانی به اردبیل واگذار شد

وی اضافه کرد: این ضوابط بعد از چکش کاری به سازمان میراث فرهنگی کشور ارائه می شود و درنهایت از سازمان به تمامی مجتمع های آب درمانی سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اجرای این طرح را باهدف ساماندهی مجتمع های آب درمانی مطرح نمود و متذکر شد: با تشکیل کمیته های کارشناسی نظرات دستگاه های متولی مختلف ازجمله آب منطقه ای اخذ شده است.

تقی زاده شرح داد: بر اساس ضوابط جدید آب درمانی ها علاوه بر ساماندهی درجه بندی می شوند و این درجه بندی نیز بر اساس امکانات هر آب درمانی که توسط انجمن صنفی ارائه و عنوان شده است، خواهد بود.

وی با تأکید به اینکه آب درمانی در ادامه بر اساس درجه بندی خود می تواند نرخ تعیین کند، ادامه داد: در راستای تدوین ضوابط نظرات دستگاه های مختلف ازجمله علوم پزشکی، آب منطقه ای، اداره کل استاندارد، امور اقتصادی استانداری، تعزیرات و صنعت و معدن اخذ شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان به ضرورت تدوین استاندارد مشابه در مراکز اقامتی تأکید کرد و بیان داشت: در حال حاضر ضوابط استانداردسازی مختص هتل ها است و ما برای مراکز اقامتی دیگر ازجمله هتل آپارتمان و مهمان پذیر ضوابط خاصی نداریم.

تقی زاده با تأکید به اینکه اغلب مراکز اقامتی در اردبیل هتل کاشانه و مهمان پذیر است، ادامه داد: در هتل آپارتمان ها به دلیل اینکه نهایتاً 30 سال قدمت دارند مشکل چندانی نداریم اما در مهمان پذیرها قدمت بیش از 50 ساله برخی از ساختمان ها ضرورت استانداردسازی را تشدید کرده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20778

به "تدوین استاندارد ملی مجتمع های آب درمانی به اردبیل واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین استاندارد ملی مجتمع های آب درمانی به اردبیل واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید