بیش از 73 میلیون نفر مناظره بایدن- ترامپ را تماشا کردند، میکروفن ترامپ و بایدن در صورت ناسزاگویی قطع می شود

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران-همانطور که انتظار می رفت رسانه های دموکرات با رویکردی اغراق گونه برتری بایدن در مناظره انتخاباتی شب گذشته را به رخ کشیدند.

بیش از 73 میلیون نفر مناظره بایدن- ترامپ را تماشا کردند، میکروفن ترامپ و بایدن در صورت ناسزاگویی قطع می شود

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران؛ اگرچه رسانه های میانه روتر عملاً هیچیک از دو نامزد انتخاباتی آمریکا را برنده مناظره دیشب معرفی نکرده و تنها به گفتن اینکه جو بایدن نامزد دموکرات عملکرد بهتری دارد، اکتفا می کنند؛ رسانه های دموکرات، نظرسنجی هایی را منتشر کرده اند که به گونه ای اغراق آمیز، بایدن را برنده بلامنازع این دوئل مناظراتی جلوه می دهند.

به عنوان مثال، سیدنی مورنینگ هرالد مدعی است 56 درصد بایدن را پیروز مناظره می دانند و فقط 18 درصد از نحوه پاسخگویی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه راضی بوده اند.

این روزنامه همچنین شمار آنهایی را که نظری خنثی نسبت به عملکرد مناظراتی نامزدها دارند؛ 26 درصد عنوان می کند.

سی ان ان هم می گوید از هر 10 بیننده مناظره، 6 نفر بایدن را دارای عملکرد بهتر توصیف کرده و در مجموع 65 درصد از بینندگان این شبکه معتقد بودند که او صادقانه ترین پاسخ ها را به سوالات داده است.

با اینکه نظر جمعی به سمت فزونی نسبی بایدن در مناظره شب گذشته متمایل است؛ تجربه انتخابات چهار سال پیش نشان داد که نباید روی اغراق گویی رسانه های دموکرات درباره پیشتازی نامزد منتخب شان حساب ویژه باز کرد؛ چراکه آنها درباره هیلاری کلینتون هم گزارش های مشابهی منتشر می کردند حال آنکه در نهایت، در 2016، اسم ترامپ از گردونه انتخاباتی آمریکا بیرون آمد و او رقابت را برد

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پای چین را به میان نکشند

سخنگوی وزارت خارجه چین به ادعای دخالت کشورش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش وبگاه وزارت خارجه چین، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه این کشور در نشست هفتگی خود به ادعای آمریکا در مورد دخالت پکن در انتخابات سوم نوامبر 2020 واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: قاطعانه مخالف مطرح کردن نام چین (به عنوان مداخله گر) در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستیم. نسبت دادن کوتاهی ها به چین اقدام قابل سرزنشی است و نمی تواند مسائل کنونی ایالات متحده را حل نماید.

وی در ادامه افزود: مخالف این موضوع هستیم که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پای چین را به میان بکشند. همانطور که حقایق نشان داده اند، اتهامات آمریکا علیه چین بی اساس بوده و استدلالهای آنها هم درست نیستند.

بیش از 73 میلیون نفر مناظره بایدن- ترامپ را تماشا کردند

یک موسسه تحقیقات بازاریابی گفت که بیش از 73 میلیون نفر نخستین مناظره انتخاباتی میان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا را تماشا کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، موسسه تحقیقات بازاریابی نیسلن روز چهارشنبه با انتشار یک اطلاعیه خبری گفت که بیش از 73 میلیون نفر نخستین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا و جو بایدن رقیب دموکرات او را تماشا کرده اند.

این در حالی است که در مناظره 26 سپتامبر 2016 بیش از 84 میلیون نفر نخستین مناظره انتخاباتی میان ترامپ و هیلاری کلینتون را تماشا کرده بودند.

در واقع، میزان تماشاکنندگان این مناظره در مقایسه با مناظره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در سال 2016، 13 درصد کاهش یافته است.

به رغم انتقادهای فراوان از نحوه مدیریت مناظره توسط کریس والاس مجری این برنامه، ترامپ و بایدن در مورد موضوعات گسترده ای از جمله مقابله با کرونا، خدمات درمانی همگانی، شورشهای ضد نژادپرستی، قوانین مالیاتی، محیط زیست و صحت انتخابات آینده با یکدیگر مناظره کردند.

شایان ذکر است که دو مناظره بعدی ریاست جمهوری آمریکا برای روزهای 15 و 22 اکتبر در ایالات فلوریدا و تنسی برنامه ریزی شده است. مناظره معاونان ریاست جمهوری- مایک پنس و کاملاً هریس- نیز هفتم اکتبر در ایالت یوتا برگزار می شود.

میکروفن ترامپ و بایدن در صورت ناسزاگویی قطع می شود

کمیته نظارت بر مناظرات انتخاباتی آمریکا با توجه به آنچه در نخستین مصاف ترامپ و بایدن رخ داد، تدابیری را در نظر گرفته که احتمالا یکی از آنها قطع شدن میکروفن در صورت ناسزاگویی خواهد بود.

به گزارش بی بی سی، کمیته نظارت بر مناظرات انتخاباتی آمریکا از اعمال تغییر در قوانین مناظره خبر داد.

این تصمیم در واکنش به آنچه زشت ترین مناظره تاریخ آمریکا لقب گرفت؛ اتخاذ شده است.

سه شنبه شب، در ساعت 21 به وقت محلی ایالت اوهایو، دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات انتخابات 2020 آمریکا، برای نخستین بار به مصاف هم رفتند.

در این منازعه که یک ساعت و نیم به درازا کشید، بایدن رئیس جمهور آمریکا را دلقک خطاب کرد و در جایی خطاب به وی گفت خفه شو مرد.

ترامپ هم حریف دموکرات را کم هوش خطاب و به دفعات حرف او را قطع کرد.

به همین دلیل، کمیته نظارت بر مناظرات برای دو مناظره آینده ترامپ و بایدن، تدابیر پیش گیرانه ای را تدارک دیده که ممکن است یکی از آنها قطع کردن میکروفن نامزدها حین استفاده از کلمات رکیک یا زمانی باشد که صحبت شان را بیش از حد مجاز کش می دهند.

تیم انتخاباتی ترامپ به شدت از این تصمیم کمیته نظارتی انتقاد کرده و گفته آنچه حین مناظره اول رخ داده تبادل آزادانه نظرات بوده است!

از نظر رسانه های بی طرف، نخستین مناظره دو نامزد انتخاباتی آمریکا در تغییر نظر رای دهندگان آمریکایی هیچ تاثیری نداشته و همچنان 10 درصد آنها درباره اینکه به کدام نامزد رای دهند مردد هستند. با این حال، از آنجا که بایدن تا پیش از برگزاری مناظره در نظرسنجی ها پیشتاز بوده و حین مناظره نیز پیروز به حفظ حالت موجود شد؛ پیروزی نسبی در این مصاف را از آن خود کرده است.

مجری جدید و نامزد دموکرات باهوش تر پیدا کنید

رئیس جمهور آمریکا در اعتراض به تغییر قوانین مناظراتی گفت: به جای این کارها یک نامزد باهوش تر برای حزب دموکرات پیدا کنید.

به گزارش ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خبرها مبنی بر تصمیم کمیته نظارت بر مناظرات انتخاباتی برای تغییر قوانین مربوط به این رویداد سیاسی واکنش نشان داد و در پیامی توئیتری پیشنهاد داد: (به جای این کار) سعی کنید یک مجری جدید و یک نامزد دموکرات باهوش تر پیدا کنید.

سه شنبه شب برای نخستین بار، ترامپ و جو بایدن رقیب دموکرات، با یکدیگر به مناظره پرداختند اما در طول یک ساعت و نیم، فرایند این رویداد سیاسی به منازعه تغییر کرد تا جایی که بایدن، رقیب جمهوریخواه را دلقک خواند و به او گفت خفه شو مرد.

ترامپ هم رقیب دموکرات را کم هوش خطاب و به دفعات حرف او را قطع کرد.

در واکنش به این اتفاق که زشت ترین مناظره تاریخ آمریکا لقب گرفت، کمیته نظارت بر مناظرات به دنبال ایجاد تغییراتی است که ممکن است شامل قطع شدن میکروفن نامزدها در صورت ناسزاگویی باشد.

تیم انتخاباتی ترامپ به شدت از این تصمیم کمیته نظارتی انتقاد کرده و گفته آنچه حین مناظره اول رخ داد تبادل آزادانه نظرات بوده است!

این در حالی است که ترامپ از عملکرد کریس والاس مجری دموکرات شبکه فاکس نیوز هم که مدیریت این مناظره را بر عهده داشت ناراضی است و حتی یک جا وقتی از بابت زیاده گویی اخطار گرفت؛ خطاب به والاس گفت نمی دانم با تو مناظره می کنم یا بایدن

افسوس هیلاری کلینتون برای اینکه چرا به ترامپ نگفته خفه شو!

هیلاری کلینتون در واکنش به اولین مناظره تلویزیونی ترامپ -بایدن دو نامزد حزب جمهوری خواه و دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: کاش در جریان مناظرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 به ترامپ گفته بودم خفه شو!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در پاسخ به توئیت جیل فیلیپوویچ، نویسنده فمینیست نوشت: نمی توانی تصور کنی چقدر.

فیلیپوویچ نوشت: خفه می شوی مرد جمله شاخص شب مناظره بود . حالا واقعا برای هیلاری کلینتون احساس تاسف می کنم چون می دانم که او می خواست این جمله را خطاب به ترامپ بگوید ولی نتوانست.

این جمله که از سوی جو بایدن، کاندیدای دموکرات ها در نخستین مناظره سه شنبه شب به وقت آمریکا خطاب به ترامپ به کار گرفته شد. چون ترامپ بارها وسط حرف های او آمد و صحبت هایش را که مربوط به دیوان عالی آمریکا بود، قطع کرد.

بایدن وقتی دید که ترامپ مکررا وسط حرف هایش می آید و اجازه حرف زدن به او را نمی دهد، گفت: خفه می شوی، مرد؟ این رفتارت واقعا به دور از شان ریاست جمهوری است.

هیلاری کلینتون در گفتگو با برنامه دیلی شو ترور نوآ این را هم گفت که اگر مردم به هر دلیلی به ترامپ رای بدهند، آن را می پذیریم اما قطعا از آن شاد نمی شویم. سپس این را هم افزود که این یک سناریوی بعید است.

نانسی پلوسی: سلامت انتخابات ما باید حفظ شود

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس کنندگان آمریکا روز چهارشنبه از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مناظره انتخاباتی سه شنبه شب درباره سلامت انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر انتقاد کرد. پلوسی در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی گفت: سلامت انتخابات ما باید حفظ شود. چه دموکرات و چه جمهوری خواه [پیروز شود]، نتیجه این انتخابات باید مورد احترام قرار بگیرد.

رئیس مجلس کنندگان آمریکا در مصاحبه ای ضمن انتقاد از اظهارات رئیس جمهور این کشور در مناظره شب گذشته وی درباره سلامت انتخابات سوم نوامبر، گفته نتیجه این انتخابات باید مورد احترام قرار گیرد.

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس کنندگان آمریکا روز چهارشنبه از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مناظره انتخاباتی سه شنبه شب درباره سلامت انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر انتقاد کرد.

به نوشته خبر گزاری رویترز، پلوسی در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی گفت: سلامت انتخابات ما باید حفظ شود. چه دموکرات و چه جمهوری خواه [پیروز شود]، نتیجه این انتخابات باید مورد احترام قرار بگیرد.

آمریکا در حالی به هفته های پایانی رقابت های انتخاباتی نزدیک می شود که بارها صحت انتخابات پیش رو از سوی رئیس جمهور آمریکا زیر سوال رفته است.

ترامپ در جدیدترین اظهارنظر در مناظره دیشب خود با رقیب دموکراتش گفت: من از طرفدارانم می خواهم به مراکز رأی دهی بفرایند و اوضاع را به دقت تحت نظر بگیرند. این اتفاقی است که باید بیفتد. همان طور که می دانید امروز مشکل بزرگی پیش آمد و در فیلادلفیا، ناظران رأی برای نظارت رفته بودند، ولی به آنها اجازه داده نشده بود. می دانید چرا؟ چون در فیلادلفیا اتفاقات بدی رخ می دهد.

ترامپ در ادامه گفت: اگر انتخابات منصفانه باشد، من 100 درصد همکاری خواهم کرد. ولی اگر ببینم که ده ها هزار رأی دارند دستکاری می شوند نمی توانم این را بپذیرم. همین سه روز پیش رأی هایی داخل سطل کاغذهای باطله پیدا کرده اند که روی همه آنها ترامپ نوشته شده بود. فکر می کنید این خوب است؟

دادستان واترگیت: ترامپ با خروج از کاخ سفید دادگاهی می شود

افشاگری نشریه آمریکایی نیویورک تایمز درباره فرار مالیاتی دونالد ترامپ، آنهم زمانی که تنها پنج هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا وقت باقی است با واکنش های رسانه ای و سیاسی روبرو شد بطوری که دادستان سابق واترگیت دادگاهی شدن ترامپ درصورت خروج ازکاخ سفید را محتمل دانست.

نیک اکِرمن (Nick Akerman) یکی از اعضای تیم دادستانی ماجرای واترگیت در دهه هفتاد میلادی در واکنش به گزارش نیویورک به شبکه خبری سی ان ان گفت: معتقدم ترامپ در صورت خارج شدن از کاخ سفید (پایان دوره ریاست جمهوری) با اتهام تقلب و فریبکاری از سوی دادگاه فدرال روبرو خواهد شد.

سی ان ان افزود: گزارش روز یکشنبه (6 مهر99) نیویورک تایمز حاکی است که دونالد ترامپ توانسته است به مدت 10 تا 15 سال و تا زمان رسیدن به انتخابات 2016 از پرداخت مالیات خودداری ورزیده است.

بنابراین گزارش، دادستان ماجرای رسوایی واترگیت که منجر به استعفای ریچارد نیکسون از کاخ سفید شد؛ به دو تعبیر مهم و متفاوت از تفسیر عدم پرداخت مالیاتی ترامپ بنابر قوانین مالیاتی آمریکا اشاره کرد.

اکِرمن دراین باره به سی ان ان گفت: به نظر می رسد ترامپ مرتکب جمیعی از فعالیت های جدی برای فرار مالیاتی و نه اجتناب مالیاتی شده است.

وی در ادامه تعبیر این دو واژه حقوقی به این رسانه خبری آمریکایی گفت: اجتناب مالیاتی بنابر قوانین مالیاتی، فرد قادر است تا آنجایی که می تواند پرداخت مالیاتی خود را کاهش دهد که کاملا هم قانونی و مشروع است.

اکِرمن افزود: اما فرار مالیاتی، دروغ گفتن درباره میزان درآمد شما است، دروغ گفتن درباره این که کسورات شما چه میزان بوده است و آنچه که در گزارش نیویورک تایمز درباره ترامپ آمده این اتهامات در حقیقت فرای از اجتناب مالیاتی است.

این دادستان حرفه ای و سابق دستگاه قضایی آمریکا به سی ان ان گفت: آنچه از این گزارش برمی آید این است که در نهایت ترامپ صفر دلار به دولت فدرال مالیات داده است.

کرملین: قصدی برای اظهارنظر درباره مناظره بایدن-ترامپ نداریم

سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران شرح داد که مسکو هیچ اظهارنظری درباره فرایند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمی کند زیرا بهانه ای برای اتهام زنی به روسیه درباره دخالت در این انتخابات می شود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اظهارنظر درباره اولین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ گفت که هیچ اظهارنظری درباره فرایند انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نمی کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس ، پسکوف در جمع خبرنگاران درباره مناظره بامداد امروز (چهارشنبه) نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه انتخابات سوم نوامبر 2020 (13 آبان 99) آمریکا گفت: کرملین درباره فرایند انتخابات آمریکا اظهارنظری نمی کند زیرا این موضوع بهانه ای برای اتهام به روسیه مبنی بر دخالت در انتخابات آمریکا می شود.

سخنگوی کرملین ادامه داد که روسیه هم همچون تمام دنیا، نظاره گر فرایند کارزار انتخابات ایالات متحده است و نمی تواند نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد زیرا صحبت از یکی از بزرگترین قدرت ها و اقتصادهای دنیا است.

با اینحال، پسکوف گفت: و البته، ما در حال ثبت جلوه جدیدی از فرهنگ سیاسی و فرهنگ انتخاباتی ایالات متحده هستیم اما قصد اظهارنظر درباره آن را نداریم. ما قصد نداریم اظهارنظر و ارزیابی از این مناظره داشته باشیم زیرا فوراً به نوعی تلاش (روسیه) برای مداخله تلقی می شود. ما هرگز در امور داخلی ایالات متحده مداخله نکردیم و نمی کنیم و قصد مداخله نیز نداریم.

اظهارات سخنگوی کرملین در شرایطی مطرح شده است که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا بارها روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و تلاش برای دخالت در انتخابات سال جاری متهم کرده اند که مسکو این اتهامات را رد کرده است.

واشنگتن پست: مناظره بایدن-ترامپ آمریکا را کشوری رو به افول نمایش داد

روزنامه واشنگتن پست نوشته مناظره دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصویر کشوری رو به افول را از این کشور در دنیا ترسیم کرده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در تحلیلی درباره نخستین مناظره جو بایدن و دونالد ترامپ، نامزدهای حزب دموکرات و جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشته این مناظره موجب شده در دنیا از آمریکا تصویر کشوری رو به افول و درگیر هرج و مرج به تصویر کشیده شود.

روزنامه واشنگتن پست نوشته است: نخستین مناظره انتخاباتی- که با وقفه ها، توهین های شخصی و مجادله های پرسر و صدا همراه بود-این برداشت را در پایتخت بسیاری از کشورهای خارجی ایجاد کرده که ریاست جمهوری ترامپ دموکراسی آمریکا را به حدی غیرقابل تصور تضعیف کرده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34805

به "بیش از 73 میلیون نفر مناظره بایدن- ترامپ را تماشا کردند، میکروفن ترامپ و بایدن در صورت ناسزاگویی قطع می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 73 میلیون نفر مناظره بایدن- ترامپ را تماشا کردند، میکروفن ترامپ و بایدن در صورت ناسزاگویی قطع می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید