با مقایسه نابه جا به کودکتان ضربه نزنید

به گزارش بلاگ پو، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش آزمون ها و مقایسه های نا به جا را لطمه زننده به کرامت ذاتی بچه ها دانست و اضافه نمود: هنر ما این است که بتوانیم صدای بچه ها را بشنویم لذا نباید به جای بچه ها حرف بزنیم.

با مقایسه نابه جا به کودکتان ضربه نزنید

به گزارش خبرنگاران، رضوان حکیم زاده، درآئین انتخابات انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران که در منطقه 5 تهران برگزار گردید، با گرامیداشت یاد شهدا، انجمن اولیا و مربیان را محلی برای شنیدن صدای بچه ها و محلی برای مشارکت خانواده و مدرسه و دانش آموز دانست و اظهارکرد: متعهدیم نسل فداکاری را تربیت کنیم که ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وی انتخابات انجمن اولیاء و مربیان را سرآغاز فعالیت های این نهاد مهم برشمرد و اضافه نمود: مؤثرترین بسترهای مشارکت والدین در مدارس انجمن های اولیاء و مربیان است؛ بنابراین اگر خانواده ها به عنوان ذینفعان اصلی، مشارکت مؤثر داشته باشند. بسیاری از آسیب ها کمرنگ می گردد.

حکیم زاده توضیح داد: مدرسه و خانواده هرچه هماهنگ تر باشند تأثیر آموزش ها افزایش خواهد داشت لذا ازآنجاکه جامعه هدف ما دانش آموزان هستند. هنر ما باید شنیدن صدای بچه ها باشد.

وی بزرگسال پنداری بچه ها را ازجمله عوامل نشنیدن صدای بچه ها دانست و ادامه داد: به خاطر داشته باشیم در شورای مدرسه اگر نماینده دانش آموز حضور نداشته باشند، صدای بچه ها شنیده نمی گردد، لذا ما یاد گرفته ایم خودمان جای فرزندانمان صحبت کنیم. باید رویه مان را تغییر دهیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش وپرورش گفت: اگر در برنامه ریزی ها نشان دهیم که به اقتضائات دوران کودکی توجه نموده ایم مثل کنجکاوی و خلاقیت این بدان معنی است که صدای او را شنیده ایم.

وی با طرح این سؤال که؛ ما چه اندازه به بچه هامان فرصت داده ایم خودشان باشند؟ اظهارکرد: بعضی خانواده ها فکر می نمایند اگر فرزندشان برچسب نخبه و تیزهوش بخورد کار بزرگی انجام داده اند، درحالی که اگر به دانشگاه ها و بازارکار بروند می بینند این ویژگی ها متفاوت است.

حکیم زاده اعلام نمود: متأسفانه با تبلیغات صداوسیما ذهن خانواده ها با پیغام های غلط پرشده است اما کودکی بچه هایمان را نابود نموده ایم، ممکن است بچه ها ما نمره های خوبی بگیرند اما این به قیمت شاد نبودن آن ها است.

وی افزود: به دلیل نگرش های نادرست ، انتظارات خانواده ها از فرزندانشان صحیح نیست، لذا آزمون ها و رقابت ها و مقایسه های نابجا به کرامت ذاتی بچه هامان لطمه زده است.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش، معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش وپرورش، انجمن اولیا و مربیان را بستری مناسب برای موضوع مدرسه محوری برشمرد و توضیح داد: انجمن اولیا و مربیان به معنی مشارکت خانواده، مدرسه و دانش آموز برای شنیدن صدای بچه ها در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه نظام خلقت الهی مبتنی بر تشویق است، گفت: در نظام تربیتی خانواده باید درکنار فضای فیزیکی و علمی خوب مدرسه، یک فضای روانی و عاطفی خوبی نیز فراهم گردد تا کودک وقتی وارد مدرسه گردد حس کند که چقدر همکاران داخل مدرسه دوستش دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12612

به "با مقایسه نابه جا به کودکتان ضربه نزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مقایسه نابه جا به کودکتان ضربه نزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید