انگلیس: توافق بریگزیت طی 6 تا 8 هفته آینده قابل دستیابی است

به گزارش بلاگ پو، وزیر دارایی انگلیس اعلام نمود، توافق در زمینه خروج این کشور از اتحادیه اروپا طی شش تا هشت هفته آینده قابل دستیابی است اما زمان کافی برای تنظیم سند حقوقی دقیق درباره آینده روابط این دو پس از بریگزیت وجود ندارد.

انگلیس: توافق بریگزیت طی 6 تا 8 هفته آینده قابل دستیابی است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، فیلیپ هاموند، رییس خزانه و وزیر دارایی انگلیس در جمع قانون گذاران انگلیسی در واکنش به اظهارات اخیر میشل بارنیه، مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات خروج انگلیس از این اتحادیه گفت که به اعتقاد وی، دستیابی به توافق مربوطه ظرف شش تا هشت هفته آینده احتمال دارد.

این مقام انگلیسی اعلام کرد، هر چند توافق خروج یک سند حقوقی خواهد بود، اعلام این مسأله امری است که مستلزم جزئیات کمتری است.

هاموند اضافه نمود: خوب است که اندکی درباره جزئیات گفته گردد اما به طور مشخص ما زمان کافی را برای مذاکره درخصوص پیش نویس متن حقوقی کامل در توافق بریگزیت نداریم؛ متنی که جزئیات پیچیده آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا را مشخص می نماید.

مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور خروج انگلیس از این اتحادیه پیش تر از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات طرفین در عرض شش تا هشت هفته آینده اطلاع داد.

بارنیه تأکید کرد، اگر انگلیس و اتحادیه اروپا واقع بین باشند، تا اوایل ماه میلادی نوامبر در مورد شرایط خروج از این اتحادیه به توافق می رسند.

اظهارات این مقام اروپایی در شرایطی عنوان می گردد که مطابق برخی گزارش های تایید نگردیده، رهبران کشورهای اتحادیه اروپا احتمالا در میانه نوامبر، برای امضای توافقنامه نهایی خود با انگلیس در مورد شرایط خروج گردهم می آیند. اگرچه ممکن است لحن میشل بارنیه مثبت تر گردیده باشد، اما موضع اصولی او در مورد شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تغییر ننموده است.

به نظر می رسد در حالی که اتحادیه اروپا همچنان بر سر شرایط مورد نظر خود برای خروج لندن از اتحادیه پافشاری می نماید اما با درنظر دریافت مسائل داخلی ترزا می، نخست وزیر انگلیس قصد دارد تا آنجا که ممکن است، به او یاری کند.

مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور خروج انگلیس از این اتحادیه پیش تر اعلام نموده بود، قاطعانه با طرح پیشنهادی نخست وزیر این کشور درباره توافق های آینده مخالف است.

ترزا می نیز پیش از آن گفته بود که بر سر طرح دولت انگلیس برای نحوه خروج از اتحادیه اروپا و توافق های بعد از آن کوتاه نمی آید.

هم حزبی های ترزا می به او هشدار داده اند که اگر مذاکرات با اتحادیه اروپا در نهایت به حفظ ارتباط گسترده انگلیس با این اتحادیه منتهی گردد، شورشی بزرگ در حزب محافظه کار در انتظارش خواهد بود.

استیو بیکر، وزیر سابق بریگزیت گفته که در صورت تأمین نشدن شرایط مورد نظر حامیان بریگزیت، حدود 80 عضو حزب محافطه کار در مجلس ممکن است علیه توافقنامه دولت می با اتحادیه اروپا رأی بدهند.

طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تابستان دو سال پیش در همه پرسی رأی آورد و در حال حاضر مقام های انگلیس با مقام های اتحادیه اروپا در مذاکره اند تا نحوه اجرای این خروج و توافق های بعد از آن را مشخص نمایند.

قرار است انگلیس از روز 29 مارس، یعنی کمتر از هفت ماه دیگر از اتحادیه اروپا خارج گردد ولی هنوز مشخص نگردیده که پس از آن، رابطه انگلیس با اتحادیه اروپا در چه حد خواهد بود.

بارنیه گفته است: انگلیس می تواند مانند نروژ که عضو اتحادیه اروپا نیست، در بازار واحد اروپایی بماند ولی باید همه قوانین مرتبط و یاری ها به اتحاد اروپا را هم بپذیرد. انتخاب با انگلیس است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1509

به "انگلیس: توافق بریگزیت طی 6 تا 8 هفته آینده قابل دستیابی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: توافق بریگزیت طی 6 تا 8 هفته آینده قابل دستیابی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید