الکاظمی: 60 درصد نیروهای ائتلاف آمریکایی، عراق را ترک نموده اند

به گزارش بلاگ پو، نخست وزیر عراق تأکید کرد که با افزایش توانایی های امنیتی عراق این کشور به زودی وارد مرحله بی نیازی از نیروهای رزمی خارجی در خاک خود می گردد.

الکاظمی: 60 درصد نیروهای ائتلاف آمریکایی، عراق را ترک نموده اند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از میدل ایست نیوز، براساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، در جلسه شورای وزارتی امنیت ملی عراق که به ریاست فرمانده کل نیروهای مسلح برگزار گردید تازه ترین تحولات امنیتی عراق را آنالیز کرد.

او در این جلسه تأکید کرد که دولت در برابر مسئولیت مهم ساخت حکومت و تقویت و حفاظت از آن با تقویت و تحکیم نهادهای قانونی و در رأس آنها ارتش و دستگاه های امنیتی است.

الکاظمی تأکید کرد که روابط محبت آمیز عراق با کشورهای منطقه و دنیا نیز در راستای تقویت نهاد حکومت است.

او درباره گفت وگوهای راهبردی عراق و آمریکا که امروز دور تازه ای از آن برگزار گردید تأکید کرد که تیم های فنی از مدتی پیش روی این گفت وگوها کار نموده اند و اطلاع داد که در این گفت وگوها مسائل گوناگون سیاسی و مالی و بهداشتی و فرهنگی آنالیز خواهد شد.

نخست وزیر عراق اضافه کرد که از موضوعات مهم مورد بحث در این گفت وگوها حضور نیروهای ائتلاف بین المللی است که برای جنگ با داعش به عراق خوانده شدند و نقش مؤثری در این عرصه داشتند.

او گفت که با پیشرفت فراوان توانایی های امنیتی عراق و تغییر نوع تهدید تروریست ها در عرصه میدانی، حدود 60 درصد نیروهای ائتلاف در ماه های گذشته از عراق خارج شده اند.

الکاظمی تأکید کرد که این شرایط به عراق امکان داده که در آینده نزدیک وارد مرحله بی نیازی کامل از نیروهای رزمی خارجی گردد و به نقش آموزشی و مستشاری و حمایت لجستیک و همکاری اطلاعاتی تا خودکفایی کامل نیروهای امنیتی عراق بسنده کند.

دور سوم گفت وگوهای راهبردی عراق و آمریکا که اولین دور آن در دولت جو بایدن خواهد بود امروز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46324

به "الکاظمی: 60 درصد نیروهای ائتلاف آمریکایی، عراق را ترک نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: 60 درصد نیروهای ائتلاف آمریکایی، عراق را ترک نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید