افزایش تعاملات با دیگر کشورها یکی از اهداف حضور سفرا در کرمان است

به گزارش بلاگ پو، استاندار کرمان گفت: قدمت سیرجان به دوره هخامنشیان (3 هزار سال قبل از میلاد مسیح) برمی شود و حتی در تاریخ شهرستان سیرجان مدت ها بعنوان مرکز استان کرمان مطرح بوده است.

افزایش تعاملات با دیگر کشورها یکی از اهداف حضور سفرا در کرمان است

به گزارش محمدجواد فدایی استاندار کرمان در جشنواره گلیم و پسته با حضور معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، سفرا و رایزن های اقتصادی کشور های مختلف دنیا، گفت: در راستای این سفر اهداف مختلفی منظور شده که نخستین آن بحث گردشگری و آشنایی کشور های خارجی با تاریخ، فرهنگ، اقتصاد و امکانات این خطه پهناور از ایران بوده است.

وی بدست آوردن ایده های منجر به افزایش تعاملات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با این استان را یکی دیگر از اهداف حضور سفرا و رایزنان اقتصادی 15 کشور دنیا در استان کرمان برشمرد و در ادامه به قدمت شهرستان سیرجان اشاره نمود و اضافه کرد: قدمت شهرستان سیرجان به دوره هخامنشیان (3 هزار سال قبل از میلاد مسیح) برمی گردد و حتی در تاریخ شهرستان سیرجان مدت ها بعنوان مرکز استان کرمان مطرح بوده است.

فدایی ادامه داد: شهرستان سیرجان ظرفیت های معدنی خوبی دارد به گونه ای که 21 درصد معاون کشور در سیرجان بوده که مهمترین معدن این شهرستان نیز گل گهر است که سالانه 22 میلیون تن کنسانتره، 14 میلیون تن گندله و 2.6 میلیون تن آهن اسفنجی در این منطقعه معدنی و صنعتی فراوری می گردد.

استاندار کرمان با اشاره به وجود منطقه آزاد اقتصادی در شهرستان سیرجان توضیح داد: به لحاظ قانون، کشور های خارجی می توانند از مناطق آزاد اقتصادی بدون تشریفات گمرکی کالا های خود را به خارج از کشور صادر نمایند که این موضوع سبب می گردد شهرستان سیرجان منطقه ویژه ای برای بحث صادرات باشد ضمن آنکه باید از نیروی متخصص و امکانات این منطقه برای توسعه این منطقه و افزایش تعاملات با کشور های دیگر نیز استفاده کرد.

وی با بیان این مطلب که 10 درصد دانشجویان و 6 درصد اعضای هیات علمی استان کرمان در این شهرستان وجود دارند، ادامه داد: آثار تاریخی متعددی نیز در این شهرستان وجود دارد ضمن آنکه اخیر گلیم شیرچه پیج این منطقه نیز به ثبت دنیای رسیده است.

فدایی از پروژه های در دست اجرای شهرستان سیرجان نیز سخن به میان آورد و توضیح داد: یکی از پروژه های بزرگ در دست اجرا در این منطقه بحث شیرین کردن آب خلیج فارس و انتقال آب به صنایع این شهرستان است که خوشبختانه با تامین اقتصادی خوب این پروژه هم اکنون با سرعت مناسبی در حال انجام است.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز در این مراسم از امنیت بسیار خوب استان کرمان در سال های اخیر سخن به میان آورد و گفت: استان کرمان با فاصله یک هزار کیلومتری از مرکز کشور، امروز در اوج امنیت کامل به سر می برد که این موضوع با توجه به اتفاقات سال های گذشته در منطقه نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید برآنکه در اوج تحریم ها بزرگترین کارخانجات در ایران افتتاح می شوند، بیان نمود: در آینده نزدیک نیز یک طرح بزرگ در شهرستان سیرجان با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز بیش از ده ها کشور دنیا در شهرستان سیرجان در حال فعالیت هستند و این شهرستان با بسیاری از کشور های دنیا مراودات اقتصادی دارد، به وضعیت صنعت و معدن شهرستان سیرجان نیز اشاره نمود و گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در سنوات گذشته، امروز زنجیره فولاد در سیرجان تکمیل شده و به جرات می توان بیان کرد سیرجان در اوج قله پیشرفت واقع شده است.

س

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14561

به "افزایش تعاملات با دیگر کشورها یکی از اهداف حضور سفرا در کرمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعاملات با دیگر کشورها یکی از اهداف حضور سفرا در کرمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید