اطلس جامع رویدادهای گردشگری کشور تهیه شده است، حضور فعالان گردشگری 10 کشور در نمایشگاه

به گزارش بلاگ پو، معاون گردشگری در رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: اطلس جامع رویدادهای گردشگری کشور آماده شده است و از ابتدای سال آینده اجرا می شود.

اطلس جامع رویدادهای گردشگری کشور تهیه شده است، حضور فعالان گردشگری 10 کشور در نمایشگاه

به گزارش خبرنگاران، مراسم رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته امروز سه شنبه 18 دی 97 با حضور ولی تیموری معاون گردشگری، فعالان حوزه گردشگری و سفرای کشورهای افغانستان، اکوادر، ونزوئلا، یونان، برزیل و بلاروس در هتل لاله تهران برگزار شد.

ولی تیموری معاون گردشگری در این مراسم گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به موضوع گردشگری همچنان یک نگاه فرهنگی است، ما گردشگری را با همان اهدافی که سازمان جهانی گردشگری ترسیم کرده، یعنی ایجاد صلح و گفت وگو، به پیش می بریم.

او ادامه داد: ما اعتقاد داریم در جهانی امروزی که به واسطه سیاست های نادرست در گوشه هایی از جهان شاهد ناامنی و خشونت هستیم، گردشگری می تواند بستری برای ایجاد تفاهم بین ملت ها باشد و در جهانیی که برخی کشورها دنبال دیوار کشیدن هستند ما به دنبال تفاهم و تعامل با کشورها هستیم.

تیموری یادآور شد: یکی از چالش های صنعت گردشگری، معرفی و اطلاع رسانی است، ما با این نگاه اولویت برنامه ها در معاونت گردشگری را در حوزه آموزش و معرفی تبیین کرده ایم، گردشگران اغلب کشورهای خارجی با دید منفی وارد کشور می شوند و در بازگشت دیدگاه و نگاهشان به ایران کاملا تغییر کرده است این موضوع نشان می دهد که ما میزبان خوبی هستیم و توانایی پاسخگویی به نیازهای گردشگران را داریم، از نظر خدمات و میهمان نوازی این ملت و خانواده گردشگری به کار خود واقف هستند.

معاون گردشگری اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که در فصل های پررونق گردشگری، برخی مناطق با انبوه گردشگران روبرو است و بخش های دیگر کشور با وجود ظرفیت ها و توانمندی ها گردشگر ندارد، از همین رو تنوع در ارائه بسته های سفر و ساماندهی و توزیع متوازن سفر در اولویت قرار گرفته است.

او یادآور شد: رویدادها و نمایشگاه ها از ابزارهای مهم گردشگری بوده و همچنین نقش محوری در ایجاد توازن و توزیع جغرافیایی سفر دارند، با برنامه ریزی و اجرای رویدادها براساس اولویت ها می توانیم توزیع جغرافیایی سفر را در کشور اجرایی کنیم.

تیموری شرح داد: با این دیدگاه محوری، اطلس جامع رویدادهای گردشگری کشور آماده شده که در آن رویدادها براساس ظرفیتهای استانی و مقتضیات مکانی و زمانی دسته بندی و مورد بررسی قرار گرفته، رویدادهای ملی، محلی و بین المللی آماده شده است که از ابتدای سال جدید اجرایی می شود.

معاون گردشگری اضافه کرد: دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری و صنایع وابسته تهران با تمرکز بر روی ساماندهی و توزیع گردشگری داخلی برگزار می شود، چراکه پس از برگزاری نمایشگاه، فصل پررونق گردشگری داخلی یعنی نوروز را داریم، این یک فرصت برای فعالان حوزه گردشگری است که می توانند با ارائه بسته های متنوع به توزیع مکانی و زمانی سفر در کشور کمک کنند.

تیموری ادامه داد: با حضور پررنگ و دغدغه بخش خصوصی در نمایشگاه، هیچ هزینه ای برای برگزاری این رویداد از سوی ستاد برگزاری نشده است، شرکت ها و فعالان گردشگری از 10 کشور در این نمایشگاه حضور دارند و امسال همچنین میزبان هیئت های رسمی در این نمایشگاه خواهیم بود.

همچنین فرهاد امینیان مجری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در این مراسم گفت: امسال از 23 تا 26 بهمن این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود، این نمایشگاه امسال در 13 سالن برگزار خواهد شد.

او شرح داد: فضایی بالغ بر41 هزار مترمربع در اختیار نمایشگاه گردشگری قرار گرفته که 3 هزار مترمربع فضای باز است و 24 هزار مترمربع فضای مفید این نمایشگاه است.

امینیان ادامه داد: به دلیل همزمانی نمایشگاه ها امکان افزایش سالن ها وجود نداشت، 10 هزار مترمربع درخواست فضای مازاد داشتیم که مقدور نبود.

او اضافه کرد: شاخصه و ویژگی این نمایشگاه تمرکز بر حضور استان ها به منظور معرفی داشته ها و توانمندی ها است سال های گذشته تمرکز بیشتر روی استان تهران بود اما امسال با توجه به استقبال خوب استانها این رقم برعکس شده است و 70 درصد در اختیار استانها و 30 درصد در اختیار استان تهران است.

مجری نمایشگاه گردشگری ادامه داد: شرکت کنندگان این دوره بیشتر از استانها هستند، حضور استانها سال های گذشته جنبه نمادین داشت اما امسال تمام داشته ها و ظرفیت ها به صورت کامل معرفی خواهد شد، این نمایشگاه می تواند معرفی کننده تمام داشته های کشور باشد.

امینیان اضافه کرد: تقویت حضور استانها هدف این برنامه ریزی بوده است، نمایشگاه گردشگری بزرگترین رویداد گردشگری کشورمان است و جای کار بسکمک دارد و امیدواریم با حمایت سازمان فضای نمایشگاه را افزایش دهیم.

امینیان ادامه داد: استقبال از این نمایشگاه بسیار گسترده بوده است و این نشان می دهد صنعت گردششگری پویا و متحرک است.

محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری در این مراسم گفت: در این دوره تلاش کردیم که با بررسی نقاط ضعف و قوت دوره های قبل نمایشگاهی پربارتر برگزار کنیم، خوشبختانه یازدهمین دوره یکی از دوره های پیروز برگزاری این نمایشگاه بود و کارشناسانی از دانشگاه علامه طباطبایی مدیریت بررسی و ارزیابی این نمایشگاه را بر عهده داشتند.

لاریجانی گفت: براساس ارزیابی اجرا شده یکی از نقاط ضعف نمایشگاه عدم حضور بخش خصوصی استانها در نمایشگاه بود، یکی دیگر از نقاط ضعف این بود که گفته می شد این نمایشگاه حالت تخصصی ندارد و تبدیل به نمایشگاه بهاره شده است، اجرای موسیقی در سالن ها به صورت همزمان، اختصاص سالن 38 به سازمان میراث فرهنگی، فقدان برنامه های جانبی، عدم توجه به استانهای کمتر شناخته شده، عدم حضور کشورها و شرکت های خارجی و نبود میهمانان خارجی از دیگر نقاط ضعف نمایشگاه های گذشته بود.

مدیرکل تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری اضافه کرد: با توجه به اهمیت نمایشگاه، تمام این موارد در دستور کار قرار گرفت تا رفع شود، سال گذشته 20 هزار متر فضا داشتیم که 16هزار و 500 متر در اختیار بخش خصوصی استان تهران بود، این عدد امسال برعکس شده است، 15هزار متر امسال در اختیار بخش خصوصی استانهاست و 5 هزار متر به استان تهران اختصاص یافته، فروش غذا و تمام محصولات غذایی از مقابل سالنها جمع شده است و در سالن های 18، 20 و 22 تمرکز پیدا کرده است.

لاریجانی شرح داد: اجرای موسیقی در سالنها امسال در نمایشگاه امکان ندارد و جای خاصی در خارج از سالنها تعبیه شده است که گروه های موسیقی می توانند در این مکان برنامه خود را اجرا کنند، همچنین امسال سالن 38 هم به بخش خصوصی اختصاص پیدا کرده است.

او اظهار کرد: در طول برگزاری نمایشگاه 6 کارگاه تخصصی در این نمایشگاه برگزار می شود و همچنین انعقاد چند تفاهم نامه با سایر سازمان ها از دیگر برنامه های جانبی نمایشگاه است.

مدیرکل تبلیغات و بازاریابی گردشگری شرح داد: رونمایی کتاب راهنمای گردشگری ایران، رونمایی سایت visitirsnو آغاز پخش شبکه شما از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه است، براساس تفاهمی که با صدا و سیما شده است روزانه 3 ساعت و 30 دقیقه برنامه با موضوع گردشگری از شبکه شما پخش خواهد شد، این برنامه همزمان با آغاز به کار نمایشگاه روی آنتن می رود و به تدریج شبکه شما به شبکه شما و گردشگری تبدیل می شود.

لاریجانی اضافه کرد: استانهای کمتر شناخته شده در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته اند، همه این استانها امسال در یک سالن هستند و نام این سالن متناسب به موضوع مقاصد جدید و کمتر شناخته شده انتخاب خواهد شد، همچنین در یکی از سالن های نمایشگاه استانهای نزدیک به تهران با هدف توزیع سفر و مقاصد سفرهای آخر هفته معرفی می شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10434

به "اطلس جامع رویدادهای گردشگری کشور تهیه شده است، حضور فعالان گردشگری 10 کشور در نمایشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلس جامع رویدادهای گردشگری کشور تهیه شده است، حضور فعالان گردشگری 10 کشور در نمایشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید