آیا ویروس کرونا انواعی دارد؟ با کرونای خفیف و قوی آشنا شوید

به گزارش بلاگ پو، ویروس های کرونا از یک خانواده بزرگ ویروس ها است که براساس یافته های دانشمندان دارای انواع مختلفی هستند.

آیا ویروس کرونا انواعی دارد؟ با کرونای خفیف و قوی آشنا شوید

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، ویروس های کرونا از یک خانواده بزرگ ویروس ها هستند. برخی از ویروس های کرونا در انسان بیماری ایجاد می کنند و سایر آنها در حیواناتی مثل خفاش ها، شترها، و گربه ها. ویروس های کرونای انسان معمولاً بیماری ملایمی ایجاد می کنند، مثل یک سرما خوردگی ساده.

ویروس کرونا انسانی موجب سرماخوردگی شده و در گاستروانتریت نوزادان دخالت دارند.

کرونا ویروس های حیوانات اهلی و جوندگان در این دو گروه قرار دارند. گروه متمایز آنتی ژنی دیگری (سومین گروه) یافت شده است به نام ویروس برونشیت عفونی مرغ ها که به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است به نظر می رسد که کرونا هم تیپی عمده آنتی ژنی در بین نژادهای یک گروه یعنی نژاد 229E وجود دارد. واکنش متقاطع بین برخی از نژادهای انسانی با برخی از نژادهای جانوری وجود دارد. برخی از این ویروس ها دارای هماگلوتینین است.

به ندرت، ویروس های کرونای حیوانی تکامل پیدا می کنند تا انسان ها را عفونی کنند و بین انسان ها پخش شوند و بیماری های شدیدی را ایجاد کنند مثل Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) (سندروم تنفسی شدید) که در سال 2002 ظاهر شد و Middle East Respiratory Syndrome (MERS) (سندروم تنفسی خاور میانه) که در سال 2012 ظاهر شد.

با ویروس COVID-19 آشنا بیشتر شوید

COVID-19 یک گونه جدید ویروس کرونا است که قبلاً در انسان شناخته نشده بود. این ویروس برای اولین بار در ووهان، استان هوبی در چین شناخته و در آنجا باعث شیوع وسیع و مداومی شد. از آن پس به صورت وسیع تری در چین پخش شد. ویروس COVID-19 ارتباط نزدیکی با ویروس کرونای خفاش دارد.

هنوز چیزهای زیادی هست که باید درباره نحوه شیوع COVID-19، شدت آن، و ویژگی های دیگر ویروس فرا گرفته شود؛ پژوهش های اپیدمیولوژیک و بالینی در جریانند.

شیوع عفونت های جدید ویروس کرونا بین مردم همیشه باعث نگرانی بهداشت عمومی است. اوضاع به سرعت در حال تحول است.

راه های انتقال ویروس چگونه است؟

ویروس های کرونای انسان از طریق قطره های آلوده که با سرفه یا عطسه پخش می شوند، یا تماس با دست ها، سطوح یا اشیاء آلوده از کسی که ویروس کرونا دارد به دیگرانی که با او تماس نزدیک دارند منتقل می شوند.

فاصله زمانی بین وقتی که یک نفر در معرض ویروس قرار می گیرد تا وقتی که عوارض برای اولین بار ظاهر می شوند معمولاً 5 تا 6 روز است، اگر چه می تواند از 2 تا 14 روز باشد. به این دلیل، از کسانی که احتمالاً با یک مورد تایید شده تماس داشته اند خواسته می شود که خودشان را برای 14 روز قرنطینه کنند.

به نظر می رسد که بیشتر موارد COVID-19 از کسانی که عوارض داشته اند پخش می شود. تعداد کمی از افراد ممکن است قبل از ظهور عوارضشان عفونی بوده باشند.

ماندگاری COVID-19 بر روی سطوح چه مدت است؟

به گفته سازمان بهداشت جهانی، اطمینانی نیست که ویروسی که باعث COVID-19 می شود چه مدت روی سطوح زنده می ماند، ولی به نظر می رسد که مثل سایر ویروس های کرونا عمل می کند. مطالعات (از جمله اطلاعات مقدماتی درباره ویروس COVID-19) نشان می دهد که ویروس های کرونا ممکن است از چند ساعت تا چند روز روی سطوح باقی بمانند. این ممکن است در شرایط مختلف فرق کند (مثلاً نوع سطح، حرارت و رطوبت محیط).

اگر فکر می کنید که سطحی آلوده است، آن را با یک ماده ضد عفونی کننده خانگی رایج تمیز کنید تا ویروس را بکشید و از خودتان و دیگران محافظت کنید. دست هاتان را با یک ژل ضد عفونی کننده الکلی تمیز کنید یا با آب و صابون بشویید. از زدن دست به چشم ها، دهان و بینی تان اجتناب کنید.

عوارض کرونا را بشناسید

بیماران ممکن است تب، سرفه، آبریزش بینی، تنگی نفس و عوارض دیگری داشته باشند.

در موارد شدید تر، عفونت می تواند باعث ذات الریه همراه با ناراحتی شدید و حاد تنفسی بشود.

انتهای پیام/4134

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23105

به "آیا ویروس کرونا انواعی دارد؟ با کرونای خفیف و قوی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ویروس کرونا انواعی دارد؟ با کرونای خفیف و قوی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید